pátek 20. ledna 2012

Procitnutí

Autor: Lisa McMann
Originální název: Wake
Ze série: Lovkyně snů
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 216
Doba četby: 1 den

Oficiální anotace:
Sedmnáctiletou Janie už nebaví, že se stále propadá ostatním lidem do snů, zejména pokud ten, komu se zdají, někam padá, ocitá se na veřejnosti nahý nebo sní o svých erotických tužbách. Janie se nemůže nikomu svěřit - neuvěřili by jí a mysleli by si, že je blázen. A tak žije se svou schopností jako s nechtěným prokletím, které neumí ovládat. Pak se jednou propadne do noční můry, z níž jí ztuhne krev v žilách. Poprvé není v něčí zvrácené duši jen pozorovatelem, ale i účastníkem...

Lovci snů

Schopnost, která vám umožňuje propadat se do snů cizích lidí, kteří spí na dosah od vás. Janie tenhle "dar" má. Nikdy se jí nepodařilo snít sama za sebe.

Stručný děj

Janie Hannaganová se už od útlého věku propadá do cizích snů. Proto se straní okolí, nesnáší pyžamové párty. Kdo z vás by chtěl být svědkem snu, kde někdo touží po vaší kamarádce nebo běhá někde nahý… Až jednou Janie vystraší podivný sen, kde v hlavní roli ztvárňuje záhadný kluk od ní ze školy - Cabel a… ona sama. Vždycky byla pouze nestranný pozorovatel, ale teď se všechno změnilo a musí zjistit proč.

Můj názor

Odlišný námět knihy. Odlišný styl psaní. Tak takhle bych zkráceně charakterizovala knihu.
Ještě jednou musím pochválit obálku knih (vím, že to cpu všude, ale opakování je matka moudrosti, ne? :D), je fakt moc pěkná!

Sama Janie mi moc nepřirostla k srdci, asi proto, že kniha strašně rychle utekla. Celkem často se chovala jako malé dítě a často mi připadalo, že sebou nechala vláčet. Co to proboha má za nejlepší kamarádku?! Snad v dalším díle ve mně nějakou stopu zanechá. Dokonce jsem si musela znovu otevřít knížku, aby zjistila její křestní jméno.

Cabel je zvláštní kluk. Překvapilo mě, jak lehce přijal fakt, že se Janie vkrádá do cizích snů. A taky, nemyslíte, že mám vtipné jméno? Já to několikrát přečetla jako kabel. :D

Ještě musím zkritizovat Carrii - rádoby nejlepší kamarádku Janie. Možná je to mou, ale já mám rozhodně jinou představu o kamarádství. Tuhle holku bych si za kamarádku nevybrala, i kdyby byla poslední člověk na světě. To mi věřte.

Kniha je velmi stroze popisována, je tam prostě dáno to nejdůležitější, žádné nesmyslné vycpávky. U jiných knih by mi to asi nejspíš vadilo, ale tady ne.Taky se tam velmi skáče mezi jednotlivými dny a roky, ale je to dobře označené, takže si rychle zvyknete a vyznáte se v tom.

Hodnocení

Náměť byl hodně dobrý, i když samotné zpracování nebylo dokonalé, ale příběh ve mně zanechal zvláštní pocity.
Knihu hodnotím zaslouženými třemi hvězdičkami.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)