pátek 3. února 2012

Zajetí

Autor: L. J. Smith
Originální název: The vampire diaries - The Return: Shadow Souls, vol.2
Ze série: Upíří deníky
Díl: sedmý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 312
Doba četby: 3 dny

Oficiální anotace:
Sedmý díl série Upířích deníků Stefan byl zajat a uvězněn démonickými duchy, kteří ve Fell's Church rozpoutali pravé peklo. Elena se vydává do Temné dimenze na pouť plnou nebezpečí, aby ho zachránila. Doprovází ji Stefanův bratr Damon, který touží po Eleně celým tělem i duší. Jediný Damon totiž zná cestu do místa, kde je Stefan držen v zajetí. Elena se nezastaví před žádnou překážkou, aby Stefana osvobodila. Ovšem s každým dalším dnem na nebezpečné cestě roste napětí utajované touhy mezi Elenou a Damonem...

Stručný děj

Elena Gilbertová se vydává hledat společně s tajemným Damonem bránu do Temné dimenze, kde je uvězněný její milovaný Stefan, kterého tam uvěznil démon Šiniči - ten, který chce získat Fell's Church pod svou nadvládu a začal tím, že posedl mladistvé ve městě malachy, kteří je nutí dělat hrozné věci.

Temná dimenze

Místo, kde je uvězněn Stefan. Právě Elena, Damon, Bonnie a Meredith vstupují do Temné dimenze (předpeklí) a i když jsou Damonem upozorňovány na hrozné věci, které tam můžou vidět nebo se jim dokonce stát. Sám Damon je nepříjemně překvapen.
Já jsem si teda jinou dimenzi představovala úplně jinak. Mě to přišlo moc přehnaný a takový nepředstavitelný. Asi jsem od toho čekala něco víc a ne jenom tržiště s lidskými otroky.
Autorka asi chtěla šokovat něčím novým, jenže někdy je méně více.

Postavy

Nevím, ale autorka má asi nějaký zvláštní talent, protože mi většina postav lezla na nervy. A to myslím vážně. Jediná Meredith mi ani jednou nebrnkla na nervy. Možná protože se moc nevyjadřuje.

To, že Elena se nechová na svůj věk - na osmnáct, jsem si zvykla. Ta naivita k Eleně patřila. Jenže co mě zaráží je to, jak celé dvě kapitoly čtu o tom, jak je Stefan úžasný; jak moc ho chce zpátky; jak se na něj těší; jak jejich láska je opravdová a navždy… a pak se vrhne do náručí Damonovi a začne vykládat, jak vlastně Damon je taky úžasný…? Několikrát? A přesto je na Eleně něco, co obdivuji - ta její odhodlanost vrhnout se do každého problému, nebezpečí, jen aby ochránila své přátele a město. Navíc ona o tom ani nepřemýšlí, prostě hned ví, že je ochotná obětovat svůj život a vrhá se do akce.

Damona taky láska k Eleně celého změnila. Už to není ten bezcitný záporák, kterým byl. Rozedral hrdlo komu mohl a neohlížel se, jak se ostatní tváří nebo jaké to pro něj bude mít následky. Teď už zkrotl jako beránek a dokonce mu záleží na lidech. Nebojím se říct, že se z něj stává druhý Stefan a to já nechci. Damon je prostě Damon! Možná kdyby se stával hodným postupně, tak bych to ještě šlo, ale ta změna přišla tak náhle, že mě hodně zaskočila. On by se neměl měnit.

No a pro Caroline si autorka přichystala pěkně nechutný věci a jsem zvědavá, jak to s ní nakonec dopadne. Tohle snad ani nemůže skončit dobře.

Můj názor

Příběh mi nepřišel vůbec záživný. V celé knize se vlastně nic nedělo, přes 300 stránek uteklo a pořádně nic, ale kniha zase slibuje, že v dalším díle by to mělo být hodně napínavý, teda jak to jen u Upířích deníků jde.
Ani původní série je mé moc neokouzlila, natož pokračování. Přijde mi to takové všechno moc umělé, prostě se autorka snaží vytvořit něco nového a stále nové a nové věci přidává. Mě samotné leží v hlavě jedna otázka. Co má teda ta Elena všechno za schopnosti? Prostě se v tom všem začínám ztrácet.

Asi se možná ptáte, proč tedy sérii neodložím, když mě to tolik rozčiluje. No, to se já ptám taky. Prostě v té knize je něco, proč chcete číst dál. Já už jsem se na Upíří deníky tak trochu vykašlala. Říkala jsem si, že si sedmý a osmý díl půjčím v knihovně, ale co se nestala. Vyhrála jsem osmý díl a tak jsem si řekla, že si ten sedmý musím koupit, aby série byla kompletní.

Dlouho jsem přemýšlela, jak ohodnotit tuhle knihu a nakonec jsem se rozhodla jí dát jednu hvězdičku.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)