sobota 3. března 2012

Osvobození

Autor: L. J. Smith
Originální název: The vampire diaries: The return, vol 2.: Shadows Souls
Ze série: Upíří deníky
Díl: osmý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 240
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Elena společně s Damonem, Meredith a Bonnií vešla do Temné dimenze osvobodit Stefana, který tam pomalu umírá. Damon cítí vinu za zločin, který proti bratrovi spáchal, a je ochoten nasadit pro Stefana život. V Temné dimenzi události spějí k dramatickému vyvrcholení. Elena s přáteli míří přímo k vězení, a jako vždy to je závod o život. Dramaticky osvobozují Stefana z cely. Teprve při akutním nebezpečí smrti, hrozící jejím přátelům, se Eleně podaří znovu vyvolat Křídla ochrany. A pak již prchají bránou mezi dimenzemi z vězení do pozemského světa, domů do Fell's Church.

Stručný děj

Elena, Damon, Bonnie a Meredith se ocitají v Temné dimenzi, kde lidi mají jen jedno postavení - otroci. V Temné dimenzi je vězněn Elenin milý Stefan, kterého se čtveřice přátel vydala vysvobodit. Jenže to není jen tak jednoduché. Nejenže musí proniknout do vězení, kde Stefana hlídají strážci, kterým neuteče ani myška, ale aby otevřeli Stefanovu celu, musí nejdřív najít dvě části klíče, jejichž polohu jim v záchvatu vzteku sdělila kitsune Misao, ale dá se jí vůbec věřit?

Klíč

Už v šestém díle, kdy proběhl boj mezi "Eleniným týmem" a Misaou, se Elena dozvěděla o klíči, který musí najít, aby mohla osvobodit Stefana. Vlastně se jedná o dva předměty tvaru půlměsíce s vyobrazením lišky, který po spojení dvou půlek změní tvar a poskytne Stefanovi svobodu.

Postavy

Po dočtení knihy jsem si uvědomila, že mi Elena ani nevadila. Doopravdy asi jenom jednou jsem přemýšlela nad tím, že by potřebovala proplesknout. V předcházejícím díle nebyla stránka, abych na to nemyslela. Je možné, aby dospěla?

Avšak u Bonnie nemůže být o dospívání ani řeč. Stále je to malá ukňouraná holčička. Jeden by řekl, že po tom všem čím si prošla, by měla aspoň trochu přijít k rozumu. Co mě u ní zamrzelo bylo to, že její kamarádka umírá a ona přemýšlí nad tím, že se bojí jehly…
Damon se asi definitivně přeměnil na dobráka. Chvílemi mi chybí starý dobrý Damon.

Můj názor

Podle mě si autorka rozuzlení hodně věcí pořádně ulehčila. Musím si zapamatovat, že kdybych jednou napsala nějakou knihu, musím si tam dát čarodějnici telepatku! Elena si láme hlavu, jak může vypadat klíč a najednou se stane zázrak - bum bác a Bonnie dostane vidinu o podobě klíče… Prostě tohle mi přijde nereálný. Kdyby to přišlo aspoň v průběhu knihy, ale Elena si nad tím poprvé zasteskne a hned je problém vyřešen.

Taky jsem ráda za to, že se v knize uskutečnily pouze dva plesy. Číst sáhodlouhé texty, jak vypadají šaty, účesy, šperky dívek. O tom by stačili dvě stránky, ne dvě kapitoly. Já mám radši, když mi někdo vzhled pouze nastíní a já si detaily domyslím.

K mému překvapení se mi kniha docela líbila, na rozdíl od předcházejícího dílu, kde se skoro nic nedělo. Tenhle díl měl i trochu akce. Možná jsem si na ty všechny nesmysly zvykla, ale chvilkami jsem si knihu i užívala a pořádně se začetla. Dokonce jsem byla napjatá, jak to všechno skončí.

Můžu říct, že se i těším na pokračování, protože konec slibuje hodně. Meredithino tajemství a jak se Damon vypořádá se situací, která nastala? Snad mě další díly nezklamou.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)