neděle 29. dubna 2012

Dočista mrtví

Autor: Charlaine Harris
Originální název: Dead as a Doornail
Ze série: Pravá krev
Díl: pátý
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 288
Doba četby: 3 dny

Oficiální anotace:
Odvážné servírce Sookii Stackhouseové tentokrát dělá starost její bratr. Jak se znenadání začínají jeho oči měnit, uvědomuje si, že se Jason poprvé převtěluje v pantera. To samo by v kamarádce upírů velké obavy nevzbudilo, ale v okolí začne neznámý odstřelovač nebezpečně ohrožovat sousedy a zdá se, že s tím má Jason cosi společného. A tak Sookii nezbývá, než do příštího úplňku zjistit, kdo je za tyto útoky zodpovědný. Pokud si ji ovšem střelec nenajde dříve.

Stručný děj

Mohlo by se zdát, že teď konečně pro Sookii přijde oddychové období. Bill dal Sook pokoj, Eric se neozývá a to Sook trápí víc než je zdrávo. A aby toho nebylo málo, Jason se o úplňku začal proměňovat v pantera. A nikde není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. V okolí Bon Temps řádí někdo, kdo střílí měňavce… A Sook má opět práce až nad hlavu.

Dojmy a názory

Sookie Stackhouseová mi jako hlavní hrdinka sedí perfektně, takže se krásně začtu a čtu a čtu. Charlaine umí napsat dobrou poutavou detektivku, i když teď už jsem si na její styl myšlení zvykla, takže mi nedělá problém uhádnout hlavního pachatele.

V příběhu se nám začínají množit nadpřirozené potvůrky… V první knize se setkali pouze s upíry, ale s dalšími díly přibývají vlkodlaci, měňavci, čarodějky, víly… další a další díly přináší další a další havěť. Bojím se, abych nakonec neřekla: "Méně znamená někdy více." nebo "Všeho moc škodí."

Hodnocení

Po dočtení předchozího dílu, který se mi velmi líbil - miluju tě, Ericu! :D - , jsem se hned vrhla na pátý díl. Musím přiznat, že jsem mírně zklamaná. Oproti předchozím dílům mi přišel nudnější, veškerá akce se odehrála až na konci a jinak linie příběhu proplouvá poklidným středním proudem, proto knize dávám tři hvězdičky.

P.S.: Tranfusie má nového barmana, myslíte, že vydrží do konce dílů? Nebo místo barmana je doopravdy zakleté?



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)