sobota 7. dubna 2012

Mrtví pro svět

Autor: Charlaine Harris
Originální název: Dead to the world
Série: Pravá krev
Díl: čtvrtý
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 312
Doba četby: 1 den

Oficiální anotace:
Sookie Stackhouseová zjišťuje, že její smůla ji neopouští, spíš naopak. Bill odjel do Peru a zčista jasna se objevil jeho šéf Eric, kterého našla Sookie nahého v příkopě, zmateného a ustrašeného. Také bratr Jason zmizí, ve městě je sabat čarodějnic - Sookie nezbývá, než se dopátrat, co se vlastně děje. A její pátrání ponechá čtenáře v napětí až do konce.

Stručný děj

Sookie se ještě pořádně nevzpamatovala z úrazu, který utrpěla na záchranné misi, a už se na ni valí další problémy.

Na Tranfusii zaútočily čarodějky a seslaly na Erica kouzlo, které mu kompletně vymazalo vzpomínky. A ke vší smůle je to právě Sookie, kdo ho najde u silnice. A Bill odjel do Peru a ke všemu její bratr zmizí neznámo kam, takže Sookie je na všechno sama. Je požádána, aby se o Erica postarala. Nejdřív se to zdá jako špatný nápad, ale později Sookie zjišťuje, že starý Eric je tentam a nový Eric je jeví jako dokonalý přítel.

Názory a dojmy

Sookie jsem si během těch čtyř dílů oblíbila, protože život jí dal několikrát parádní ránu do obličeje, takže z té roztomiloučké barmanky se postupně stala holka, která se rozhodně nedržím pravidlem: "drž hubu a krok."

Tak jsem se konečně dočkala a Eric v příběhu dostal svůj prostor, spousty prostoru… Ztratil paměť a teď si nepamatuje svojí arogantní stránku, co víc si přát? :D S tou svojí neohrabaností je strašně roztomilej.

V tomto díle si mě získal i Sookiin bratr Jason, z toho přitroublýho, sobeckýho frajera se stal pravý starší bratr. Až mi ho bylo líto, co se mu stalo. Taky jsem si umanula, že bych ho ráda viděla s Pam, nebyla by to dvojka k pohledání? Škoda, třeba se mi to splní v dalších dílech, vždyť teprve jsem u čtvrtého a je jich ještě spousty.

V tomto díle se toho dělo doopravdy hodně a autorka nás ničím nešetří, v Bon Temps se to nadpřirozenými bytostmi jenom hemží - upíři, vlkodlaci, měniči, víly a čarodějky... Nejenže se Jason vypařil a nevypadá to, že by se někde zapomněl s ženskou, jak si všichni myslí. Jasonovi jde o život, pokud ještě žije. Sookie se musí postarat o bezpečí Erica a zatímco mu dělá chůvu, zjišťuje, že jí nový Eric pořádně imponuje. A v neposlední řadě musí táhnout do boje proti čarodějnicím, které se snaží ovládnout upíří majetek.

Hodnocení

Kniha se mi velmi líbila, mám ráda styl, jakým Charlaine píše. Ta ženská má prostě talent pro psaní detektivek, nikdy nevíte na čem jste a až do prozrazení vraha si nejste stoprocentně jisti, kdo by to mohl být. Takže knihu hodnotím stejně dobře jako předchozí díly a to čtyřmi hvězdičkami.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)