středa 4. dubna 2012

Vzpoura

Autor: Andrea Cremer
Originální název: Wolfsbane
Série: Smečka
Díl: druhý
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 352
Doba četby: 3 dny

Oficiální anotace:
Calle se Shayem se díky Hledačům podařilo na poslední chvíli dostat z hrůzyplného domu Bosquea Mara. U Hledačů našli azyl i spojenectví a konečně můžou být spolu. Jenže Calla se probudí z mdlob do děsivé nejistoty: netuší, co se stalo s členy její smečky, s její rodinou, a strachuje se o život Rena, mladíka, který jí byl už dávno předurčen jako životní druh. Poté co se do úkrytu Hledačů dostane Callin bratr Ansel, její nejhorší obavy se potvrdí… Cítí, že svůj útěk a jeho následky může odčinit jen tehdy, když se vydá zpět do Vailu a mladé vlky osvobodí. Naštěstí Hledače, kteří se jí ujali, nemusí nijak zvlášť přesvědčovat. Záchranná výprava začíná… Druhý díl celosvětově úspěšné akční, romantické fantasy trilogie Smečka.

Stručný děj

Calla se ocitá v těžké situaci. Ona a Shay byli odvedeni do úkrytů Hledačů, kteří pro Callu byli odjakživa nepřátele. Jenže všechno se mění. Calla pomalu zjišťuje, že bývalí nepřátelé se stávají spojenci a Strážci momentálně stojí proti nim. Stojí před těžkým rozhodnutím - nasadí svůj život a zachrání svou smečku, která se možní postavila proti ní, a povede povstání, nebo se všeho vzdá?

Nepřátelé (?)

Calla se probudí v úkrytu Hledačů, kteří ji a Shaye odvedli z obřadního rituálu, kde měla Shaye zabít. Hledači jsou odjakživa nepřátelé Strážců a Ochránci proti nim bojují, jenže není všechno tak, jak se zdá. Je možné, že Calla žila celý život v obrovské lži a nevědomky bojovala na straně zla. Jak to nakonec celé dopadne?

Můj názor

Calla za celý příběh prošla velkou změnou. Už to není holka, která se stará jenom o to, s kým má strávit zbytek život. Teď jde o život její smečky, která se ocitla pod dozorem Strážců, kteří chtějí Callinu smečku potrestat. Rozhodně se nejedná o tresty v podobě domácího vězení. Sama jsem byla překvapena, kam až jsou Strážci ochotni zajít a taky mě překvapilo, kdo vlastně doopravdy jsou. Už v prvním díle se mi jejich chování nelíbilo a teď už vůbec ne.
Shay už mi tolik nelezl na nervy, možná proto, že se tam neměl tolik prostoru jako v prvním díle, ale stále ho neopustila zášť vůči Renovi. Uvědomuje si ten kluk, že mu Ren zachránil život?!

Mnoho lidí tuhle knihu moc nechválí, proto jsem se do ní moc nehrnula, ale nakonec mě příjemně překvapila. Líbila se mi víc než první díl, možná proto, že to celé nebylo jenom o Shayovi, který si mě prostě nezískal. Knihu jsem četla s chutí a příběh si dokonce i užívala. Kniha mě velmi příjemně překvapila, proto jí dávám tři hvězdičky. Moc se těším na další díl, který slibuje hodně, tak snad nezklame.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)