neděle 27. května 2012

Stínem políbená

Autor: Richelle Mead
Originální název: Shadow kiss
Ze série: Vampýrská akademie
Díl: třetí
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 328
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Vlády se ujímá jaro a Rose Hathawayová by se měla připravovat na maturitní zkoušku. Jenže od nedávného smrtícího souboje se Strigoji se necítí zrovna nejlépe. Trpí nočními můrami, duši jí zaplavuje temný smutek a předznamenává cosi zlověstného. Rose dobře ví, že jí není dovoleno milovat jiného strážce. Že musí především chránit Lissu, poslední princeznu z rodu Dragomirů. Jenže když přijde na krásného Dimitrije Belikova, některá pravidla se prostě musí porušit! Rose své nejlepší kamarádce Lisse lže o svém vztahu k Dimitrijovi, ale jejich přátelství se nyní ocitá v ještě větším ohrožení než kdy předtím. Nesmrtelní vampýři se chtějí pomstít za to, co jim Rose nedávno provedla. Ve strašlivé bitvě, která předčí i nejhorší noční můru, se Rose bude muset rozhodnout mezi dvěma lidmi, na nichž jí záleží nejvíc. Bude ale její volba znamenat, že přežije jen jeden z nich? A pokud ano, bude to Lissa, nebo milovaný Dimitrij?

Stručný děj

Po rozruchu, který spáchali Strogojové, a se kterými Rose bojovala a za to si vysloužila molnijské značky, se studenti vrací ze zimního střediska zpět na akademii Svatého Vladimíra. Všechno se pomalu vrací do starých zajetých kolejí. Ovšem Rose a Eddie nemůžou zapomenout na hrůzný zážitek se Spokane. Po uvolněném Eddiem není ani památky a Rose? Tu začal pronásledovat duch zesnulého kamaráda Masona. A to není jediná zvláštnost, která se v Rosině životě objevila.

Postavy

V předešlých dílech se hodně řešila schopnost Lissy, ale ve Stínem políbené se autorka zaměřuje hlavně na Rose, která je pod velkým tlakem. Nejenže začali zkoušky, které mají prověřit, jestli je schopná dělat strážkyně, ale hlavně se jí začal zjevovat její kamarád Mason. Postupem času se dozvídáme, že Lissa není jediná, která má nějaký dar.

Rose se hodně změnila. Po událostech ve Spokane se na celý svět dívá jinak. Už to ve většině případech není vzpurná puberťačka, která se umí ozvat, když něco nemá. Kolikrát mi jí v knize bylo i líto, protože mi přišlo, že i když má nejlepší kamarádku Lissu, tak je na všechno sama. Dokonce i Dimitrij, který konečně (!) připustil, že Rose taky miluje, Rose nebyl pokaždé na blízku.

Názory a dojmy

Série Vampýrská akademie mi přijde hodně propracovaná a promyšlená. Pokaždé když knihy čtu přijdu na něco nového, co má v budoucnu malou či velkou úlohu.

Taky jsem si zamilovala Richellin styl, kterým píše. Stala se mojí oblíbenou autorkou, jejíž knihy vyhledávám a budu vyhledávat.

Když jsem začala Stínem políbenou číst, myslela jsem si, že knihu budu číst hezky pomalu, abych si ji vychutnala, ale nevydržela jsem to. Prostě jsem se začetla a četla a četla… Je málo knih, které mě rozbrečí a téhle se to povedlo několikrát. Na konci mi vždycky ukápne ta slzička.

Hodnocení

Knize dávám bez rozmyšlení pět hvězdiček, protože je to můj nejoblíbenější díl ze série VA. Pokud jste knihy o Rose nečetli, tak vám je opět doporučuji. Kniha je moje favoritka mezi knihami o upírech.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)