pondělí 25. června 2012

Slepá vášeň

Autor: Meg Cabot
Originální název: She Went All the Way
Ze série: samostatná kniha
Nakladatelství: BB/art
Počet stran: 288
Doba četby: 2 dny

Oficiální anotace:
Scenáristka Lou Calabreseová se cestou na natáčení v aljašské divočině musí mačkat v helikoptéře s tím posledním, o koho by stála: je to Jack Townsend, sex symbol Hollywoodu, ale pro Lou jen nafoukaný sukničkář. Zrovna nedávno ho odkopla hrdinka posledního filmového hitu, která se vzápětí provdala za Louina dlouholetého přítele. Lou má pocit, že nic horšího ji už nemůže potkat.

Ovšem jen do chvíle, než se z pilota vyklube nájemný zabiják, který má miláčka Ameriky zastřelit, a jejich vrtulník havaruje uprostřed zasněžených lesů. V té nejhorší možné chvíli, kdy by měli myslet jen na záchranu, si pak Jack začne lámat hlavu, proč si nikdy nevšiml, jak je ta jedovatá scenáristka sexy. A ona v něm pomalu přestává vidět jen náfuku a sukničkáře…

Stručný děj

Úspěšná scenáristka a držitelka Oskara - Lou Calabreseová se jednoho dne probudí a zjistí, že se její bývalý přítel, který se nechtěl vázat, žení. Proto neváhá s odjezdem na Aljašku, kde se natáčí její nejnovější film, kde v hlavní roli vystupuje Jack Townsend, kterého nesnáší nejvíc ze všech lidí na světě. Ke všemu ti dva musí sedět v jedné helikoptéře, načež Lou záhy zjistí, že sdílet vrtulník s Jackem je to nejhorší, co může být… Z pilota se vyklube nájemný vrah, který má jediný cíl - zabít Jacka. A když se helikoptéra zřítí uprostřed divokých lesů, začíná hra o přežití a Lou postupně zjišťuje, že Jack není až zas tak špatný, jak si myslela…

Postavy

S hrdinkami, které má na svědomí Meg, jsem nikdy neměla problém. A u Lou to není jinak. Sedla mi hned od začátku, i když jsem se občas zastavila nad její scénáristickou ješitností. Jinak je Lou správná pohodářka do nepohody. Kdo by byl takhle klidný, když po vás jde banda zabijáků? No já rozhodně ne…

S Jackem je to podobné jako s Lou, i když jeho jsem měla o trošku radši. :D Je to prostě na první pohled ten hajzlík, ale s dobrý srdce a normálním zdravým mozkem.

Názory a dojmy

Prve bych chtěla vyzdvihnout samotnou autorku. Píše fakt úžasně, naprosto jsem si zamilovala její styl psaní. Má také skvělé nápady - u Heather Wells byl u každé kapitoly kousek textu; Jak začíná láska je napsaná v emailech… Ve Slepé vášni jsou v první kapitole novinové články, jen škoda že nás nedoprovází celý příběh.

Kniha strašně rychle odsejpá, ani se nenadějete a jste u konce. Příběh je dobře vymyšlený, akorát pachatele jsem rychle odhadla, ale to mi až zas tak nevadilo.

Taky jsem fandila Eleonor a Frankovi, aby se dali dohromady. Nějak mě to hned napadlo, už v tom letadle a držela jsem jim palce až do konce.

Hodnocení

Knihu jsem si velmi užila. Stala se pro mě takovou tou klasickou knihou na léto, i když se část děje odehrává na sněhu na Aljašce. :D Ale je fakt čtivá a nic moc na přemýšlení. Ideální k vodě. Knize dávám opravdu zasloužené čtyři hvězdičky. Když nad tím tak přemýšlím, jsem hodně přísná v hodnocení knih. :D



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)