neděle 29. července 2012

Divergence


Odevzdaní, Neohrožení, Sečtělí, Mírumilovní, Upřímní
A jaká je vaše volba?

Autor: Veronica Roth
Originální název: Divergent
Ze série: Divergence
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 344
Doba četby: 2 dny

Věříme v obyčejné činy, v odvahu, jež člověka přiměje postavit se za druhého.

Oficiální anotace:
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka - úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Dystopické Chicago

Život v Chicagu se od základů změnil, aby se zabránilo nepokojům a válkám. Obyvatelstvo se rozdělilo na pět frakcí podle svým vlastností - nesobeckost symbolizují Odevzdaní; odvahu a nespoutanost Neohrožení; touhu po vědomostech Sečtělí; laskavost Mírumilovní a pravdomluvnost Upřímní. Člověk, který dosáhne šestnácti let, si musí vybrat jednu z frakcí, ve které stráví zbytek svého života. Pokud nesplníte zasvěcovací rituál nebo nedodržujete pravidla frakce, skončíte mezi odpadlíky. Každý musí někam patřit a odlišnost se trestá smrtí.

Stručný děj

Beatrice Priore stojí před důležitou volbou. Právě dovršila věku šestnácti let a musí si vybrat frakci. Musí si vybrat, jestli zůstane u Odevzdaných, kde vyrůstala se svými rodiči a bratrem, ovšem sama cítí, že do této společnosti lidí nepatří a nesobeckost není její typická vlastnost, nebo opustí svojí rodinu a přidá se k Sečtělým, Mírumilovným, Neohroženým nebo k Upřímným…

Beatrice nakonec svou volbou všechny překvapí, ale odhodlaně se snaží překonávat překážky a úkoly nového světa, ve kterém se ocitla. Postupně zjišťuje, že ne všem může důvěřovat a ne všechno je tak, jak se oficiálně prezentuje…

Názory a dojmy

Jsme vtažení do úplně nového světa, který je naprosto jiný než ten náš. Pokud si libujete v dystopickém žánru knih, tohle je pro vás to pravé ořechové.

Na knihu jsem se velmi těšila, ale zároveň jsem se taky bála, že nebudu nadšená a příběh mě zklame. Proto jsem se do knihy vrhla až teď. Hned na začátek chci pochválit obálku, líbila se mi i na internetu, ale když jí držíte v ruce, je to úplně něco jiného. Je ještě hezčí. Často jsem na ni koukala, strašně se mi líbí ten znak Neohroženosti a město s močálem. Opravdu je nádherná a já jsem ráda, že nakladatelství ponechala originální cover.

Překvapilo mě, že mladá Veronica měla všechno pěkně promyšlené, hlavně protože jde o její prvotinu. Děj hezky plynul a kniha se čte skoro sama a rozhodně vás jen tak nepustí a udrží vás v pozornosti. Nápad s pěti frakcemi se mi hodně líbil. Trochu mi vadilo, že kniha někdy byla snadno předvídatelná, ale zároveň byly okamžiky, které jsem vůbec nečekala a trnula hrůzou. Ale veškeré nedostatky vynahradí Čtyřka, který je prostě k sežrání, i když někdy bych ho bouchla, ale jinak je úžasnej. I hlavní hrdinka Tris mi sedla, ze které se postupem děje stala pořádná bojovnice a nesmělá, tichá Beatrice byla tatam.

Hodnocení

Hodně lidí srovnává Divergenci s Hunger games. Mně se líbí obě série a zatím je nesrovnávám, protože mi to přijde vůči Divergenci nefér - zatím vyšel pouze jeden díl -, proto se jakéhokoli srovnávání zdržuji.

Divergenci rozhodně všem doporučuji a proto jí hodnotím plným počtem, protože si to kniha stoprocentně zaslouží. Těším se jako malé dítě na další překážky a dobrodružství Čtyřky a Tris, protože recenze na druhý díl jsou nadšené.





Nakladatelství CooBoo zveřejnilo obálku druhého dílu, který ponese jméno Rezistence. Kniha vyjde 17. září, na což se moc těším. Chci mít tu úžasnou obálku doma. :) Tady přidávám násled obálky a trailer na knihu:




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)