sobota 14. července 2012

Jonas

Autor: Eden Maguire
Originální název: Jonas
Ze série: Krásní mrtví
Díl: první
Nakladatel: Fragment
Počet stran: 274
Doba četby: 5 dnů

Oficiální anotace:
Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska… Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek… Odhalí Darina včas temná tajemství tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

Stručný děj

Hlavní hrdinka Darina žije se svou rodinou v malém městě. Bohužel místo toho, aby řešila běžné věci, jako je móda a nové kluky ve škole, jako normální náctiletá dívka. Jenže Darina se vyrovnává s faktem, že její přítel Phoenix byl při rvačce zabit. I celé město je na nohou - tohle nebylo první úmrtí za poslední rok. Bylo jich celkem čtyři.

Darina se nemůže srovnat s faktem, že její přítel je mrtvý. Zdrcená projíždí okolím a hledá klid. Jednou však narazí na opuštěnou stodolu. Zvědavost jí nedá a musí ji jít prozkoumat. V opuštěné budově najde Phoenix, další tři mrtví studenty a Huntera, který to tam jaksi všechno vede. Ale studenti už nejsou stejní, nejsou lidé, jsou Krásní mrtví…

Postavy

Hlavní hrdinka Darina pro mě byla velkým oříškem. Zpočátku jsem se jí snažila přijmout takovou, jaká je. Často jsem si připomínala, že jí zemřel přítel, takže nebude skákat do stropu a nebude na svou matku až zas tak milá. Ale ona se prostě nezměnila, i když Phoenixe našla. Vadilo mi její i chování její matky. Fakt dvě hysterický fúrie. Vadilo mi Darinino stále sebelitování a fňukání. Prostě mi lezla krkem i ušima.

Phoenix mi už od začátku nesedl, nějak jsem mu nevěřila, nevěřím mu, že má rád Darinu. Postupem času mi začalo lézt na nervy i to jejich věčný cukrování.

Žádná z postav mi tam nesedla. Nechápala jsem Zoeyniny rodiče, hlavně jejího otce, který se jí snažil za každou cenu izolovat od světa. Jediný, kdo mě zaujal, byl Brandon - Phoenixův bratr, ale moc se tam nevyskytoval.

Názory a dojmy

Hned ze začátku mě zaskočila, že je kniha o zombiích. Čekala jsem nějaké anděly, soudě podle obálky - postava na nich má křídla.

Překvapila mě Darina jak snadno všechno přijala. Nevím, jak bych se zachovala, kdybych zjistila, že kolem mě se potulují zombíci a můj přítel je jeden z nich. A jako bonus po mě chtěl, abych vyřešila jejich záhadná úmrtí. Když už jsme u toho, docela mě zarazilo, jak Jonas hned lehce vyklopil všechno okolo své smrti. Přece není jednoduché mluvit o smrti a ještě k tomu o té své.

Hodnocení

Kniha se mi četla těžce, připadalo mi, že se tam řeší pořád to samé. Byla jsem v půlce a nic jsem se nedozvěděla. Knihu hodnotím dvěmi hvězdičkami, ale přesto si další díly přečtu, protože jsou prej lepší. Tak uvidíme.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)