pondělí 30. července 2012

Před půlnocí

Autor: L. J. Smith
Originální název: Midnight - The Return vol. 3
Ze série: Upíří deníky
Díl: devátý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256
Doba četby: 1 den

Oficiální anotace:
Meredith odhalila při záchraně Stefana nehezká tajemství ve své minulosti a Damon se kvůli své nemístné zvědavosti proměnil v člověka, což nese velmi zle. Ze zoufalství by udělal cokoliv, aby se stal opět upírem - neváhá se dokonce vrátit do pekla Temné dimenze. Fell's Church se čím dál více začíná podobat městu duchů. Posedlost mění děti v kruté cizí tvory a situace se pomalu mění ve válku dospělých proti dětem… Kdo může, prchá…

Stručný děj

Elena, Meredith, Stefan, Bonnie a Damon se úspěšně vrátili domů z Temné dimenze, kde zachránili Stefana z vězení. Po návratu se díky své zvědavosti Damon stal člověkem, což nenese vůbec dobře. Touha stát se opět upírem ho dovede zpátky do Temné dimenze. Společnost mu ke své nelibosti dělá Bonnie, která se přesunula do Temné dimenze spolu s Damonem.

Mezitím se situace v Fell´s Church vyostřuje. Stále více dětí se stává obětí malachů, kteří posednou jejich těla. A Matt se musí skrývat před policií, která ho obvinila ze znásilnění Caroline Forbesové.

Názory a dojmy

Po pravdě jsem se na knihu i těšila, překvapivě jsem si předchozí díl užila a dokonce závěr knihy skončil více než napínavě. Aspoň tak, jak to u Upířích deníků jde, protože to není žádná veleúspěšná série. Přesto jí spoustu lidí vyhledává (k nim patřím i já) a chce ji dočíst. Protože ať už chceme či ne, Smith píše hodně čtivě. Důkazem tomu je i to, že jsem knihu měla přečtenou za pár hodin. Plynulá čtivost je asi to, co mám na sérii nejradši.

Při čtení jsem se hodně zarážela u věcí, které jsem nepochopila. No věci, spíše chování jednotlivých postav. Především Bonnie, které mě asi nikdy nepřesvědčí, že není rozmazlený ufňukaný spratek.

Byla jsem zvědavá na frustrovaného Damona, který se stal člověk. Představovala jsem si, jak se s tím asi vyrovná a třeba se i zasměju, ale vlastně jsem se nic nedozvěděla. Dočkala jsem se akorát pěkně naštvaného Damona, který kolem sebe máchal noži a sháněl upíra, který by ho přeměnil. A nakonec v knize nebyla ani zmínka o průběhu přeměny a najednou se objevil jako upír.

V minulém díle jsem si pochvalovala, že Elena asi dospěla, protože mi vůbec nelezla na nervy. Teď se opět vrátila stará Elena, která mě nenechá chladnou. Otravovaly mě stále myšlenky a úvahy nad Stefanem a Damonem. Podle mě by měla přemýšlet nad vážnějšími věcmi - například, že jejího kamaráda Matta stále hledá policie a nebo že Fell´s Church obývají nebezpečné děti posednuté malachy.

Hodnocení

I když mě tento díl trochu zklamal, přečtu si další díl. Hlavně protože jsem hodně zvědavá, jak takhle nekonečná série skončí a co si na nás Smith vymyslí dalšího. Řekla bych, že až se vyřeší situace s malachy, Elenina parta se vrhne na řešení Meredithiny minulosti, ale to jsou moje domněnky.

Knihu hodnotím jednou hvězdičkou, protože mi chyběl aspoň drobet akce, která se možní objeví v následující díle, protože se mi zdá, že sudé knihy (2., 4. díl…) jsou lepší a více záživnější.




  • Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!
  • Zdroj obrázků: deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)