čtvrtek 9. srpna 2012

Jak začíná láska

Autor: Meg Cabot
Originální název: The boy next door
Nakladatelství: BB/art
Počet stran: 336
Doba četby: 2 dny

Vítejte v redakci New York Journal, kde se drby šíří světelnou rychlostí!

Oficiální anotace:
Melissa Fullerová, redaktorka společenské rubriky v časopise New York Journal, žije poměrně poklidným životem do té doby, než je její sousedka doma přepadena a v kómatu převezena do nemocnice. V bytě této starší dámy zůstává doga a dvě kočky, jichž se Melissa ujme. Po čase se jí konečně podaří vystopovat sousedčina synovce Maxe, jehož požádá o pomoc. Tento známý módní fotograf a playboy má však jiné plány než se starat o tetina zvířata, a tak místo sebe pošle kamaráda, který mu ještě ze studií dluží službičku. Situace se ovšem komplikuje, když se do sebe Melissa s domnělým Maxem zamilují.

Stručný děj

Mel je redaktorka časopisu New York Journal a její parketou je kulturní rubrika na straně deset, což je lehký stereotyp - večírky a sledování těch stejných celebrit. Mel jedno ráno najde svou sousedku, kterou někdo napadl, a zachrání jí život a než přijede její synovec Max stará se o sousedčina psa a dvě kočky.
Ale Max má úplně jinou představu toho, co chce dělat a hlídání domácích mazlíčků do toho rozhodně nepatří a proto požádá svého dávného kamaráda o pomoc, protože mu dluží malou službičku. Proto John vyrazí do New Yorku a předstírá, že je slavný fotograf Max.

Čtení Megiin knih

Meg Cabot se řadí mezi moje oblíbené autory, která píše skvělé oddychové knihy. Zatím se mi líbila každá kniha od Meg - některá více, některá méně - miluji specifické prvky, které Meg do knihy přidá - závěrečné práce, novinové útržky, slova z písní,… Ani v Jak začíná láska nechybí originalita, protože je kniha psaná v mailech, které si hrdinové vyměňují.

Názory a dojmy

Ocitneme se v zázemí redakce časopisu New York Journal, které bych nazvala jako jednu velkou drbárnu, kde slovo tajemství ztrácí význam. Spolupracovníci Mel se mi líbili, akorát bych s nimi doopravdy pracovat nechtěla, protože nesnáším drby, ale v knize mi to kupodivu nevadilo a několikrát jsem se zasmála, protože to jsou fakt drbny a víc se v redakci flákaj než pracujou.

Moc se mi líbil příběh. Je to prostě klasická oddychová slaďárna, která se perfektně hodí k vodě na prázdniny, pokud nechcete moc polemizovat nad dějem. A i přestože se mi líbil děj, připadalo mi, že forma mailů ho nevystihla tak, jak jsem si představovala. Čtení převyprávěného příběhu mi prostě nesedlo a nebylo to pro mě to pravé ořechové. Často jsem si připadala ochuzená o detaily, které se mohly stát např. na rande Mel a Johna/Maxe a nebo bych si chtěla do detailů přečíst o setkání Mel a Johnovi babičky. Muselo být vtipné, když každá mlela o něčem a o někom jiném… Tohle mě tak trochu zklamalo a ubralo knize na dojmu.

Postavy mi sedli, i když mi Mel ke konci přišla trochu jako hysterka, ale dalo se to přežít. Ani Max mi nepřišel jako zmetek, i když by měl a John na mě nezanechal žádnou velkou stopu. Asi za to můžou ty maily, které mi přišly nesdílné a celkově mě jejich čtení nenadchlo a dlouho mi trvalo, než jsem se v nich zorientovala.

Hodnocení

Na další knihu od Meg jsem se hodně těšila, ale tak trochu mě zklamala. Kolikrát jsem si řekla, proč si to neřekli, když byli spolu na záchodě, u kopírky,… Možná je to taky tím, že já maily nepíšu a nesděluji v nich doslova všechno. Knihu hodnotím třemi hvězdičkami a doufám, že Meg opustí od mailů a dalšího sdělování přes elektronické přístroje.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)