pátek 28. září 2012

Žár

Autor: Richelle Mead
Originální název: Succubus Heat
Série: Sukuba
Díl: čtvrtý
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 312

Že ti to nevyšlo, neznamená, že neexistují jiní lidé, které můžeš milovat. Láska je příliš velká věc na to, abys mohla žít bez ní.

Oficiální anotace:
Nadpřirozená svůdkyně Georgina nese rozchod se spisovatelem Sethem jen velmi těžce. Propadá starým zlozvykům a nesmrtelní kamarádi už nemůžou její věčné nářky vystát. A pak provede Georgina něco tak hrozného, že ji její šéf, arcidémon Jerome, vykáže za trest z města.
Provinilá sukuba se ocitá ve Vancouveru, kde má pomáhat tamnímu démonovi s problematickou skupinou satanistů. Její vyhnanství skončí stejně náhle, jako k němu došlo: mezi nesmrtelnými v Seattlu se děje cosi podivného a vše nasvědčuje tomu, že Jeroma někdo unesl a uvěznil.
Jeho nesmrtelní podřízení rázem ztrácejí nadpřirozené schopnosti. Všichni se společnými silami pouštějí do pátrání po Jeromovi, aby všechno bylo jako dřív. Jediná Georgina v daném stavu nachází i kladnou stránku: když teď při sexu nebere mužům životní energii, mohla by se zase dát dohromady s milovaným Sethem. Jenže jak to udělat, když je zadaný?

Stručný děj

Po rozchodu se Sethem se Georgina pokouší
utopit své zlomené srdce v alkoholu. Nejenže se jí to nedaří, ale dostává se do dalších a dalších problémů, až jednou jejímu nadřízenému - Jeromovi - dojde trpělivost a pošle Georginu do Vancouveru, aby se postarala o satanistický spolek, který po městě dělá neplechu. Vypadá to, že situace se rychle vyřeší a Georgina se brzy vrátí domů a zase se bude moct mračit na celý svět, jenže v Seattlu ztratí všechny nadpřirozené bytosti své schopnosti a Jerome se vypaří a nikdo o něm nic neví. Ale ztráta schopností má i své kladné stránky - Georgina může být se Sethem, aniž by ho zabila.

Postavy

Georgina se vyrovnává z rozpadu jejího vztahu se Sethem. Začala hodně pít, je naštvaná na celý svět a konečně (!) se začala chovat jako pravá sukuba, která svede každého chlapa, na kterého si ukáže a nemá kvůli tomu žádné výčitky. Její proměna, i když byla k horšímu, se mi líbila. Už nebyla ufňukaná, i když si trochu postěžovala a možná by si stěžovala víc, kdyby na to měla čas.

A můžu po čtyřech dílech říct, že jsem přišla na kloub Sethovi. Konečně se zbavil své nemastné neslané ulity a začal jednat, i když trochu pozdě. Vůbec netuším, jak to mezi nimi dopadne a ani nevím, jak chci, aby to dopadlo. Nejvíc bych Georgině přála Cartera, protože jí tolikrát pomohl, když nikdo nebyl na blízku, ale je anděl, takže nepředpokládám, že to tak skončí.

Názory a dojmy

I přestože mě předchozí díly až tak nenadchly, na sérii jsem nezanevřela a řekla bych, že jsem udělala dobře. Hned na začátku je Georgina zavolaná do akce a pak už má všechno rychlý spád. Sama jsem byla překvapená, jak jsem se u knihy bavila a každou akci si užívala. U předchozích dílů to bylo tak, že do půlky knihy to bylo lážo plážo - Georgina si stěžovala nebo chválila její vztah se Sethem -, druhá půlka byla akčnější a konec byl hodně napínavý, ale veškerá akce byla naplácaná v posledních třech kapitolách, a všechno skončilo dřív, než začalo a kazilo dojem z knihy. Tentokrát se pořád něco dělo - buď problémy v nadpřirozeném světě nebo se něco stalo v Georgíniným osobním životě.

Tentokrát pro mě bylo těžké odhalit pachatele. Pořád jsem hádala a každou chvíli podezřívala někoho jiného. Až ke konci jsem začala mít velké tušení a bohužel se i potvrdilo a byla jsem z toho tak trochu smutná.

Hodnocení

Mě kniha velmi potěšila a udělalo mi radost její zlepšení. Těším se na další díl a jsem plná očekávání, co si na nás Richelle přichystá, protože je toho dost, co se může změnit a věci zkomplikovat.




  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)