úterý 4. září 2012

Krvavý slib

Autor: Richelle Mead
Originální název: Blood promise
Ze série: Vampýrská akademie
Díl: čtvrtý
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 368

"Nejsem si jistá ani tím, jestli všechny ty krásné dny s Dimitrijem stály za tu bolest, kterou cítím teď." Po chviličce mi to ale došlo. "Samozřejmě, že stály."

Oficiální anotace:
Život Rose Hathawayové nebude už nikdy stejný. Po nelítostném útoku na Akademii zemřelo hodně Morojů i dhampýrů. Ti, kteří přežili, jsou na tom ještě hůř: musejí se vyrovnat se smrtí kamarádů. A Rosin krk nyní zdobí tetování, které všem zvěstuje, že zabila bezpočet Strigojů. Jen jedna oběť je však důležitá… Dimitrij Belikov. Rose podstoupila bolestnou volbu, opustila Akademii i svou nejlepší kamarádku Lissu, poslední žijící dragomirskou princeznu, a vydala se pronásledovat muže, kterého miluje. Musela dojít až na kraj světa, aby Dimitrije našla a mohla tak splnit krvavý slib, který mu dala. Až ale nastane okamžik rozhodnutí, bude Dimitrij stále chtít, aby ho raději zabila, než aby žil jako stvůra? V sázce je teď úplně všechno. Zranitelná a osamocená Rose se ocitá ve světě, který je pro ni stejně neznámý jako nebezpečný. Najde v sobě dost sil, aby Dimitrije zničila? Anebo se obětuje ve jménu nesmrtelné lásky?

O co jde...

Po děsivé bitvě, která proběhla na akademii Svatého Vladimíra, proti Strigojům, kteří školu napadli, se Rose sbalila, zanechala své přátelé za sebou, a odjela pryč až na vzdálenou Sibiř. V Petrohradu má poprvé Rose pochybnosti - možná to nebyl nejlepší nápad vydat se do neznáma, ale slib, který Dimitrijovi dala - zničí ho, pokud se stane strigojem - je odhodlaná splnit, ať to stojí cokoli. Třeba i její život, což je hodně pravděpodobné. Zachrání Rose svou lásku i sebe?

Postavy

V průběhu jsme svědky Rose, ze které se stává úplně jiný člověk. Vzhledem k situaci, kterou musí vyřešit, je to pochopitelné a líbí se mi ta rozumnější Rose, která ví, co je život zač. Už od začátku jsem její fanynka, ale teď je to ještě lepší.

Ovšem Lissa mi začala tak trochu vadit. I když vím, že za to moc nemohla, ale stejně její chování nedokážu překousnout. Tímhle dílem se mi zprotivila a v dál to je jen horší. Teď mi teprve připadá jako královská - rozmazlená a bezohledná k Rose. Avery mi nesedla už od začátku a nezměnilo se to do konce knihy. Nejprve mi vadilo, jak chtěla nahradit Rose, a pak jak dělala oči na Adriana (na toho prostě sahat nebude :D).

Názory a dojmy

Krvavý slib je můj nejoblíbenější díl, mám ráda ještě ten předchozí. Krvavý slib je celkem smutný, když si uvědomíme, za jakým účelem Rose na Sibiř přijela. Už od samého začátku jsem měla tíživý pocit na hrudi. Richelle píše fakt skvěle a rychle se vžijete do pocitů Rose a příběh vás vtáhne a jen tak nepustí. Já jsem si příběh užívala, hlavně protože mám ráda Rusko, učila jsem se tři roky rusky a celý děj se odehrává právě v Rusku.

Zpočátku mi vyprávění přišlo trochu zdlouhavé (na knihu od Meadové), ale konec to plně vynahradil a připravte se na pořádnou akci. Já jsem skoro nedýchala při scéně na mostě a nakonec mi ukápla i slza; a na konci čuměla jako zjara. V dalším díle se máme na co těšit.

Hodnocení

Já jsem si čtení naprosto užila. Mám celou sérii ráda, ale tohle je nejlepší díl a zaslouží si plný počet hvězdiček.



Dostaň mě odtud a já… nevím. Daruju Adrianovy peníze chudým. Nechám se pokřtít. Vstoupím do kláštera. No, to zas ne. To poslední ne.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)