úterý 23. října 2012

Krevní pouto

Autor: Patricia Briggs
Originální název: Blood bound
Ze série: Mercy Thompson
Díl: Druhý
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 290

"V dnešní době vládne světu věda, která zakazuje upalování, topení nebo veřejné lynčování čarodějnic. A průměrně zákona dbalý občan se naopak nemusí bát příšer ve tmě. Někdy lituji, že nejsem průměrný občan…"

Oficiální anotace:
Druhá kniha s Mercedes Thompsonovou v hlavní roli. V dnešní době vládne světu věda, která zakazuje upalování, topení nebo veřejné lynčování čarodějnic. A průměrný zákona dbalý občan se naopak nemusí bát příšer ve tmě. Někdy lituji, že nejsem průměrný občan… Mercy Thompsonová má přátele na hlubokých místech - a v temnotě. A teď jednomu z nich dluží laskavost a souhlasí, že pomůže příteli Stefanovi předat vzkaz jednomu z upírů. Ale tento upír není obyčejný - a stejně tak démon, který v něm přebývá…

Stručný děj

V nadpřirozeném světě se nevyplácí někomu dlužit službičku, navíc pokud se jedná o upíra. Mercy o tom ví své - dluží laskavost Stefanovi, který ji pomohl zachránit Adama a jeho dceru. Netrvá dlouho a Stefan od ní něco potřebuje. Mají se spolu vydat za upírem, který se bez povolení přistěhoval na území Paní upírů. Jenže už u hotelu je oběma jasný, že se nejedná o obyčejné upíra a setkání v tváří v tvář o tom Mercy stoprocentně přesvědčí. Upír je daleko větší hrozba než se zpočátku mohlo zdát…


Postavy

Už od začátku prvního dílu mi Mercy padla do oka a oblíbila jsem si ji. Je hodně sympatická, pohodová, obětavá… ale taky sebou nenechá jen tak vláčet, umí zatnout zuby a dát pořádnou ránu.

Fanoušci Samuela si rozhodně přijdou na své, protože se v knize objevuje poměrně často. Když nad tím tak zpětně přemýšlím, možná ho tam bylo víc než Adama. Já stále kopu za Adamův tým a nevím, jestli se to někdy změní. Samuel je hodný a všechno, ale k Mercy mi prostě nesedí, i když mi ho kolikrát bylo líto a řekla bych, že k němu začínám nacházet cestu.

I milovníci upírů si zde přijdou na své. Stefan a zbylá banda nemrtvých dostanou značný prostor a zavedou nás do tajů své společnosti. Mě se líbí, jak autorka zpracovala společenství upírů, i když jsem přesvědčená, že Stefanovi Mercy nemůže věřit na sto procent. Nesmí se na upíry spoléhat a musí počítat s tím, že ji bez zaváhání vrazí dýku do zad.

Já jsem vůči Stefanovi hodně nedůvěřivá a očekávám od něj v budoucnu nějaký podraz. Ale líbí se mi, jak je ujetej na Scooby Doo.

Patricia umí vymýšlet skvělé postavy, které jsou fakt realistické a působí doopravdy lidsky a originálně. Každá je jiná a mě se na každé postavě líbí něco, i když je to špatná vlastnost, ale i ta k lidem nebo k jiným tvorům patří.

Názory a dojmy

Autorka píše vážně skvěle, s lehkostí, příběh je svižný a máte přečtený ho, ani nevíte jak. Nemůžete očekávat boj a krev od začátku až do konce, ale akce a scén, které udrží vaší pozornost je víc než dost. A pokud vás omrzí věci kolem nadpřirozena, můžete se rozplývat nad okamžiky, kdy Mercy stojí mezi dvěma chlapy, kterými cloumá testosteron.

Problém s upířím démonem byl hodně zajímavý a sama jsem byla napnutá, jak si s ním poradí, protože to nebylo vůbec lehké. Po dlouhé době se mi nestalo, že bych přišla na záporáka, který za neplechou stojí. Tápala jsem až do poslední chvíle, kdy to bylo naprosto jasné. A víte co se mi líbilo nejvíce? Scéna v tělocvičně… ta byla fakt hot… ách.

Hodnocení

Pokud se vám líbila Měsíční píseň, tak vám zaručuji, že druhý díl vás nezklame. Já si ho užila a dávám v hodnocení dávám plný počet. Doufám, že kvalita dílů bude jenom stoupat, i když nemám víc hodnotících bodíků.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)