pátek 26. října 2012

Zoufalství

Autor: L.J. Smith
Originální název: Midnight - The Return vol. 3
Ze série: Upíří deníky
Díl: desátý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 312

Poslední půlnoc se neúprosně blíží. Osud města stojí na bedrech Eleny, která jej může zachránit.

Oficiální anotace:
Stefan a Elena se vydávají zachránit svou kamarádku Bonnii do Temné dimenze. V městečku zanechávají Matta, Meredith a paní Flowersovou, aby jej chránili před nebezpečnými silami, které se ho zmocňují čím dál více. Děti jedno po druhém podléhají malachům. Ale Matt a Meredith brzy pochopí, že zdroj zla je mnohem hrozivější - a mnohem bližší - než si mysleli…

Stručný děj

Elena a její přátelé stále odolávají invazi malachů, kteří napadli Fell's church, a snaží se vytvořit dětskou armádu, která by zabila vlastní rodiče a tím zničila celé obyvatelstvo malého městečka. Musí se pokus zachránit zbytky města, než nastane Poslední půlnoc. Ale mají i jiný úkol, proto se Elena se Stefanem vydává do Temné dimenze zachránit Bonnii a Damona, ale taky najít největší hvězdnou perlu na světe, která pomůže zničit kitsune. Nejenom jejich život je v ohrožení, ale celému městu hrozí zkáza.

Poslední půlnoc

Dvojčata kitsune Šineči a Misao hodlají zničit celé Fell's church, rozmetat ho na popel, jako to udělali s vesnicí v Japonsku, kde provádí studii Alarick. Poslední půlnoc je den, kdy zkázu dokončí a žádná jiná Půlnoc ve městě nenastane.

Názory a dojmy

Je to asi víc jak rok, kdy jsem začala číst Upíří deníky, a už čtu desátý díl, jedenáctý právě vyšel, a dvanáctý vyjde příští měsíc. Když nad tím tak přemýšlím, tak brzy jednotlivé díly nebudu mít kam dávat a to už teď je pokládám naležato a hromádka je pěkně vysoká. Ale je fakt super, že Fragment vydává jednotlivé díly s minimální prodlevou, i tak je děj pěkně zamotaný a teď si představte, že byste si měli události pamatovat třeba půl roku. To by asi nešlo.

Určitě jsem se dříve zmiňovala o tom, že mi přijde, že sudé díly bývají o dost lepší. A u Zoufalství se to znovu potvrdilo. Předešlý díl byl celkem o ničem a připravoval si píseček na závěrečnou bitvu, která se měla odehrát v tomto díle.

Zpočátku jsem měla problém začíst se. Respektive si zvyknout na chování postav, které není vždy logické a odpovídající na jejich věk. Ale co nemůžeme Smithové upřít je to, že píše hodně čtivě a lehce.

Velké plus, nevím jestli to není jen můj dojem, ale zdálo se mi, že v knize bylo míň malachů a tím pádem i míň "chuťovek", které lidé dělili pod jejich vlivem. To mi udělalo radost, protože jsem se kolikrát šklebila a přemýšlela, jak tohle mohla autorka vymyslet.

Co se mi nelíbilo a zároveň líbilo byl konec. Proč se mi nelíbil? Já mám ráda na knize, když hlavní hrdinové to nemají lehký, a kolikrát sami dostanou na budku a nevypadá to pro ně vůbec dobře. Přijde mi, že Smithová si to rozuzlení děje hodně ulehčuje - "pomoc seshora" mi přijde hodně přitažená za vlasy. Někdy by se Elena měla pořádně vykoupat ve svých problémech.

Hodně mě překvapil hlavní záporák, který to měl všechno na svědomí. To jsem rozhodně nečekala. V závěru se objevila velmi dojemná scéna, u které jsem měla slzy v očích. Ale myslím, že větší efekt by mělo, kdyby autorka nedělala žádné vzkříšení a nechala to takhle.

Hodnocení

Sama jsem byla překvapena, že se mi kniha celkem líbila. Tak trochu nechápu, co bude v dalších dílech, když se všechno tak nějak vyřešilo. Napadá mě jen jedna možnost - vydají se po stopách Meredithina bratra? No uvidíme…



  • Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku
  • Zdroj obrázků: deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)