pátek 19. října 2012

Úspěšná smolařka

Autor: Meg Cabot
Ze série: Úspěšná smolařka
Díl: první
Nakladatelství: BB/art
Počet stran: 304

"Člověku je třeba dvou let, aby se naučil mluvit a šedesáti let, aby se naučil držet jazyk za zuby." (Lion Feuchtwanger)

Oficiální anotace:
Lizzie Nichols má problém. Nejde o to, že by v nejmenším netušila, co si počít se životem, anebo že peníze určené na nájemné roztomilého bytečku na Manhattanu právě utratila za letenku do Londýna, kde hodlá navštívit svého dávného přítele Andrewa… K čemu je plánovat si budoucnost, když to udělala zase? Víte, Lizzie totiž neudrží jazyk za zuby. Nejde o to, že na sebe prozradí kdeco. Ona totiž vybrebentí úplně všechno! Hrozí ji, že zničí vše, včetně šance najít si opravdovou lásku… Musí se pokusit udržet jazyk za zuby, aby zachránila, co se dá.

Stručný děj

Upovídaná a spontánní Elizabeth, zkráceně Lizzie. Lizzie se na universitě dala dohromady s Andym, který pochází z Londýna. A tak se o prázdniny vydá do metropole za svou láskou. Už první den se přesvědčí, že situace není taková, jakou si jí malovala ve svých představách. Dokonce ani Andy není takový, jaký se zdál v Americe, a růžový obláček se pomalu rozplývá. Když Lizzií všechno přeteče přes hlavu, sbalí si věci a z Londýna s pláčem uteče za svou kamarádkou do Francie. A už ve vlaku zjišťuje, že nic není tak horké, jak se zprvu zdá.


Postavy

Kvůli anotaci jsem se čtením knihy trochu otálela, protože jsem z ní pochopila, že Lizz bude pěkná drbna, takový hrdinky nemám ráda, ale nebylo to s ní tak hrozné. Zpočátku jsem byla hodně rozpačitá, Lizzie byla na mě moc ukecaná, ale v průběhu čtení jsem si na ni zvykla. Kolikrát mi ji bylo líto, protože nejdřív mluvila, a pak až myslela, ale nemyslela to nijak zle, ale mnoho lidí ji nechápalo a nevidělo, že uvnitř je doopravdy hodná.

Andrew mi nesedl už od začátku, hned jsem z něj cítila faleš a byl mi nesympatickej. Obdivuju Lizz - fakt to s ním vydržela dlouho, já bych mu dávno zakroutila krkem. Za to Luke byl jiný kafe, i když se mi víc líbil Sharin přítel.

Názory a dojmy

Není žádným tajemstvím, že mám ráda Meg Cabotovou, to uslyšíte ještě několikrát. Logicky jsem tedy hrábla i po Úspěšné smolařce. Dávám body nahoru za úryvky z Lizziny závěrečné práce, které byly jako taková jednohubka před samotnou kapitolou.

Ze začátku příběhu jsem na Lizz v jednom kuse křičela (pouze v duchu :D) a chtěla jí zamávat před očima, aby se probudila. Vadilo mi, jak se nechala od Andrewa vláčet a všechno mu odpouštěla díky jeho krásným očím. Hodně jsem si ulevila, když si sbalila kufry a frnkla mu, protože já bych to nevydržela ani minutu.

Co jsem Lizzie hodně závidělo bylo to, že se dostala do Francie a na zámek! Kdyby se mi tohle taky jednou poštěstilo… udělala bych si taky prázdniny na zámku a celý dva měsíce bych jen četla a četla…

Hodnocení

Já jsem si knížku parádně užila, pokud hledáte oddechovou knížku, šáhněte po smolařce, zaručeně vám zvedne náladu. Věčné faux pas, na které si Lizzie potrpí, mě hodně pobavily. Nejlepší scéna byla, když se svěřovala tomu cizímu chlápkovi ve vlaku, kterej nebyl až tak cizí.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)