úterý 29. ledna 2013

Jednou nohou v hrobě

Autorka: Jeaniene Frost
Originální název: One Foot in the Grave
Ze série: Noční lovci
Díl: druhý
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 240

Oficiální anotace:
Poloviční upírka Cat Crawfieldová je nyní zvláštní agentkou pracující pro vládu s cílem zbavit svět nebezpečných nemrtvých. Stále využívá vše, co ji Bones, její přitažlivý a nebezpečný bývalý přítel, naučil. Když se ale Cat stane cílem nájemného vraha, jediný, kdo jí dokáže pomoci, je upír, jehož opustila.
Jeho blízkost v ní probouzí všechny dřívější pocity, od adrenalinu z boje bok po boku proti upírům, až po spalující vášeň. Avšak odměna vypsaná na její hlavu - hledaná: mrtvá či nemrtvá - znamená jediné. Její přežití závisí na spolupráci s Bonesem. A jakkoli se Cat snaží udržet jejich vztah na profesionální úrovni, pomalu jí dochází, že touha přetrvává. A že ji Bones tentokrát už odejít nenechá.

Stručný děj

Už uběhly čtyři roky od toho, kdy se Cat musela sbalit a nadobro opustit svého upíra Bonese. Momentálně pracuje pro "zvláštní útvar pro likvidaci nadpřirozena", a práce ji docela baví - vždyť chrání nic netušící lidi před monstry jako je její otec a je šéfka své týmu, který se po hlavě vrhá do nebezpečí. Jedna taková akce ji zavede až k Bonesovi, do kterého je stále zamilovaná. Před Cat stojí opět velká výzva a musí si s ní poradit. Nejenže musí skrývat své city k Bonesovi, ale hlavně musí nakopat zadek pár upírům, kteří usilují o její hlavu.


Názory a dojmy

První díl jsem přečetla jako malinu, i když nepatří k těm nejtenčím knihám, proto jsem si "napsala" Ježíškovi o pokračování a nemohla jsem se dočkat, až si další díl přečtu. Možná právě kvůli velkému nadšení a očekávání, jsem byla mírně zklamaná, i když na sérii rozhodně nezanevřu a patří k mým oblíbeným.

Hlavní hrdinka Zrzavá Smrtka - jak se Cat přezdívá, vám může připadat jako roztomilá mladá ženská, ale jakmile polevíte v pozornosti, okamžitě máte nůž zabodnutý v hrudi a vidíte bílé světlo na konci tunelu. Není divu, že je na její hlavu vypsaná tučná odměna. Umí se o sebe postarat, a i když má za zády Bonese a bylo by příjemné se od něj nechat opečovávat, nenechá se odklidit do kouta a svou rozdělanou práci dodělá, i když je to někdy pro normální smrtelníky nepochopitelné.

I v tomto díle se dočkáme vyprávění nabité akcí, bojem a krví, ale i vášnivých scén plných sexu, což žádného fandu Jeaniene nepřekvapí, tohle do jejich knih neodmyslitelně patří, a právě proto bych knihu doporučila starším čtenářům.

Ze začátku mě překvapil časový odstup od prvního dílu, čtyři roky je dlouhá doba a asi nikdy jsem se nesetkala s knížkou, ve které by se autorka nebála udělat takový velký skok. To není rozhodně na škodu, aspoň si čtenář uvědomí, že upír může žít věčně a čas pro něj neznamená to, co pro smrtelníka. Ale nelíbilo se mi, jak bylo ze začátku vynecháno dost scén a autorka se k nim jen tak ve dvou větách vrátila. Přišlo mi, že chtěla všechno rychle odbít, jen aby se mohla vrhnout do akčních scén nebo chvilek, kde vystupoval Bones.

Trochu jsem nepochopila, proč autorka udělala takový konec, který byl úplně nijaký. Předcházely dny a hodiny tvrdých příprav a tak se čtenář těší na pořádný, famózní promyšlený konec, který je nakonec uspěchaný a nenaplnil mé očekávání.

Hodnocení

Přestože mě tenhle díl zklamal, nebo spíš nenadchl tolik jako ten předchozí, těším se na pokračování. Na téhle sérii se mi líbí, že každá kniha má uzavřený konec a podle mého si ji můžete přečíst, i když jste nečetli předchozí díl. A hlavně si nemusíte lámat hlavu, jak to nakonec všechno skončí a i přesto se těšíte na další díl.

Tato knížka se četla lehce, i když jsem neměla nutkání číst a číst pořád a probdít část noci, protože jsem se nemohla odtrhnout, jako to bylo u prvního dílu. Proto dávám čtyři hvězdičky a já doufám, že další díl bude stejně dobrý nebo ještě lepší.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)