neděle 3. března 2013

Bitva o Hex Hall


Autorka: Rachel Hawkins
Originální název: Spell Bound
Ze série: Hex Hall
Díl: třetí
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 232

Technicky vzato Izzy a Finley jsou moje rodina. Z jedné strany démoni, z druhé strany lovci Prodigia. Není divu, že jsem vyšinutá.

Oficiální anotace:
Na Sophii Mercerovou je toho poslední dobou moc. Jen co si zvykla na to, že je démon, a naučila se své neobyčejné schopnosti ovládat, jí je Rada zase odebrala. Archera a tátu viděla naposledy v hořícím vězení a jedinými spojenci mají být nyní Branickovy. Shodou okolností odvěcí nepřátelé Prodigia. Rodinné překvapení neberou konce a jen tak mimochodem je na spadnutí válka, v níž má hlavní úlohu sehrát právě Sophie. Na tom se shodnou všichni, ne už však na tom, na jaké straně bude Sophie stát. Jenomže bez své magie je Sophie bezbranná. Podaří se jí získat zpět kouzelné schopnosti dříve, než bude pozdě?

Stručný děj

Sophie unikla jen o chloupek smrti na Thorne Abbey, než se Cal vydal na záchranu jejího otce a Archera, řekl jí, aby se dostala k Brannickovým, tak udělala. Ale po celou dobu si nebyla jistá, jestli udělala správně. Přeci jenom Brannickovi byli nepřátelé Prodigia, ale když se dostane k nim, pochopí, že věci se mají jinak – ona je jednou z nich a rozhodně se jí nechtějí zbavit. Naopak, stojí na její straně a chtějí (stejně jako Sophie) zabít sestry Casnoffovy, které si usmyslely, že stvoří armádu démonů ze studentů Hecate Hall. Ale je tu jeden háček – Sophie už nemá svoje schopnosti, ani neví, kde jsou a jestli jsou na živu její otec, Archer, Jenna a Cal.

Odfrkla jsem si. „Věř mi, po všech těch potížích s kluky, které mám za sebou, půjdu nejspíš do kláštera.“

Názory a dojmy

Předchozí díl mě trochu zklamal na rozdíl od toho prvního, ale nemůžu mu upřít, že měl hrozně napínavý konec, po kterém jsem se musela vrhnout na další díl, protože si s námi autorka pořádně pohrála a nechala napínat naše nervy.
Děj navazuje tam, kde skončil, což se mi líbilo, protože jsme nebyli ochuzeni o „vřelé“ přivítání a taky jedno velké překvapení, aspoň tedy pro mě. Rachel si nás připravila takovýchto překvapení a šokujících situacích daleko víc než v předchozích dílech a já jsem neprokoukla její záměr, jako to bylo u druhého dílu. Poslední díl byl vrcholem bitvy a dočkáme se spoustu napětí, ale musíme mít na paměti, že jde o lehčí, oddechovější čtení, takže si při četbě nekoušete nehty, jak jste nervózní.
Hlavní postavu Sophii jsem si oblíbila od prvního dílu. Šíří kolem sebe optimismus, který neztratila ani uprostřed vřavy, je duchapřítomná a na všechno má sarkastickou odpověď, které jsou vtipné a vůbec mi nevadí.

Minulý díl mi Archer lezl na nervy, ale teď jsem čekala, kdy se objeví a bude zase někoho škádlit. Dokonce mi ho několikrát bylo líto a soucítila jsem s ním. Kdo mi ale vůbec nepřirostl k srdci byl Cal, nemohla jsem si pomoct, a i když byl hodný a pro Sophii toho udělal spoustu, já jsem ho podezřívala a čekala jsem od něj levárnu. Největší radost jsem měla, že se vrátila Jenna a přežila to. Tak nějak jsem počítala, že je mrtvá a už ani nedoufala, že by se tahle šílená (v dobrém smyslu) upírka mohla vrátit.
Jediné co mě v knize mírně zklamalo byl konec. Chápu, že jsem neměla a ani nečekala něco epického, co by mi vyrazilo dech, ale připadalo mi to takové uspěchané. A taky si to autorka hodně ulehčila díky magii, ale na druhou stranu si říkám proč ne, když je to příběh a čarodějnicích.

„Povím vám, co chtělo Oko provést se Sophií,“ ozval se Archer. „Doslechli jsme se, že je přebornice v Člověče nezlob se, a Oko pořádá každé léto turnaj v Člověče nezlob se…“

Hodnocení

Celá série Hex Hall je odlehčené takové svěží čtení, které bych doporučila i těm, kteří moc nečtou, ale myslím, že Sophie by si je získala a čtení by je bavilo. Já závěrečnému dílu dávám čtyři hvězdičky, protože mi sem tam něco chybělo, ale to se dalo přejít a stejně jsem si čtení užila. Jsem zvědavá, co si na nás Rachel připravila v spin-offu a snad se tam Sophie, Archer, ale i ostatní aspoň mihnou nebo o nich bude nějaká zmínka nebo narážka. To by bylo skvělé.


1 komentář:

Děkuji za tvůj komentář. :)