čtvrtek 28. března 2013

Nenávist až za hrob


Autor: Jeaniene Frost
Originální název: At Grave’s End
Ze série: Noční lovci
Díl: třetí
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 240

„Jedno otočení, a je z tebe sušené hovězí, kreténe. Být tebou, ani sebou necuknu.“

Oficiální anotace:
Cat společně se svým upírským milencem Bonesem dál pomáhají zvláštnímu oddělení Národní bezpečnosti v lovu nebezpečných nemrtvých bytostí. Situaci komplikuje to, že Cat, napůl člověk a napůl upír, začíná být jako Zrzavá smrtka až příliš proslulá, a navíc s ní má stále ještě nevyřízené účty její biologický otec, sadistický upír Max.
K tomu všemu dostane Bones nečekanou nabídku, která se jen tak neodmítá. Jeho Velmistr, starý egyptský upír Mecheres, mu předá část své moci a navždy tak propojí jejich klany. Za všechno se ale musí platit a rovněž tato na první pohled skvělá šance v sobě skrývá nebezpečí, které může znamenat nejen odloučení, ale i smrt.

Stručný děj

Cat stále pracuje pro vládu a snaží se zlikvidovat všechna zlá monstra, která se jí připletou do cesty. Proto není divu, že na její hlavu byla vypsaná tučná odměna, a každý druhý se jí pokouší zabít. Naštěstí má po boku svého manžela Bonese, který se stal vlastním pánem a odtrhl se od Ianova klanu, už to se ostatním Mistrů moc nelíbí, a když spojí svou rodovou linii s mocným Merchersem, stane se pro ostatní trnem v oku. A aby toho nebylo málo, ve městě se objeví biologický otec Cat a hodlá se své dceři pomstít.

„Bonesi, možná sis měl vzít nějaké povolné děvče, co se nehne od plotny.“

Postavy

Hlavní hrdinku Cat jsem si v předchozích dílech hodně oblíbila. Líbilo se mi, jak byla neohrožená a nebála se vrhnout do bitky po hlavě a ještě zvládla nakopat všem okolo zadky. Ale začíná se mi zdát, že od té doby, kdy se provdala za Bonese, se na něj až moc upnula nebo spíš Bones se jí snaží držet zkrátka a Cat ho poslechne. V jedné situaci mi Cat bylo hodně líto a nepřála jsem jí to, ale její reakce mě hodně překvapila a rozčílila, protože to nebyla Cat – ta bojovnice, která rozbije všem obličeje a pak se teprve ohlíží na následky.

Ani Bones na mě neudělal žádný hlubší dojem. Abych řekla pravdu, spíš mi chvilkami lezl na nervy. Hlavně tím, jak se snažil Cat držet od veškerého dění, aby se jí něco nestalo. Na jednu stranu jsem ho chápala, ale vzal si Zrzavou Smrtku a ne Křehkou Květinku.

Líbil se mi autorčin nápad, že oživila historické osobnosti, přeci jenom tohle dodá knize trochu exotičnosti. Navíc vyobrazení samotného Vlada se mi hodně líbilo. A bez něj, Tatea a matky Cat bych se při čtení asi nezasmála, protože hlavně tihle tři sršeli vtipem a uvolňovali situace. Jen doufám, že Vlada uvidíme i v dalším pokračování, protože bych nechtěla, aby ho autorka odšifrovala jako ostatní nápadníky Cat.

„Kotě, tohle je Vlad.“
Než jsem se stihla zadržet, rozesmála jsem se. Ježíši, někdo si tu něco kompenzuje. „To není moc originální. Jsi tak dvanáctý Vlad, kterého poznávám.“
Zvlnil tenké rty. „Pochybuji, že oni se s tím jménem narodili tak jako já.“

Názory a dojmy

Už jste asi někdy slyšeli o paranormal romanci Noční lovci. Ani já jsem náporu neunikla a nakonec sérii rozečetla. Po prvním díle jsem byla ze série nadšená, protože se autorka trefila do mého gusta a čtení jsem si naprosto užila. Po přečtení druhého dílu jsem byla mírně zklamaná, protože mi v něm něco chybělo. No a ani třetí díl se nijak nevyšvihl…
Nemůžu Jeaniene upřít její schopnost psát čtivé a napínavé příběhy, protože i Nenávist až za hrob byla plynulá a četla se jedna báseň. Akorát mi chyběl vtip a humor, kterého jsme se mohli dočkat v předchozích dílech. Kam se poděly Bonesovi kousavé poznámky? Přijde mi, že autorka si odpustila humor a místo něj napěchovala knihu akcí, krví a bitek. Už od začátku byla kniha prošpikovaná akcí a v tomto duchu se táhla až do konce knihy, já jsem si vlastně ani neoddychla, což je velké plus, ale když se nad tím zpětně zamyslím, plno bojů bylo zbytečných a nic užitečného nepřinesly (třeba se mýlím a v dalším díle se objeví nějaký odkaz).

Na závěr bych chtěla vyšvihnout práci překladatelky. Hodně oceňuji její poznámky pod čarou, kterými čtenářovi vysvětluje narážky na americká nebo britská fakta. Je tam dost a ne vždy bych narážku správně nebo vůbec pochopila.

„Nuže?“ zeptal se znovu Vlad, a tentokrát důrazněji.
S lítostí jsem se zadívala na kamenité dno strže pod sebou a pak jsem opětovala Vladův pohled.
„Jsem upírka,“ řekla jsem a couvla od okraje římsy.

Hodnocení

Dlouho jsem se rozmýšlela, jak knihu ohodnotit. Byla jsem zklamaná, protože jsem od knihy očekávala něco víc. Chyběl mi tam vtip a dokonce v knize chyběl i sex, hlavně díky kterému se série dostala čtenářům do hlavy. Taky bych ocenila více Denise, Randyho a Spadea, kteří se tam vždycky jen mihli, ale podle mě by si zasloužili více prostoru. Původně jsem knize chtěla dát jen tři hvězdičky, ale to bych zase nadsadila ostatní knihy, které jsem tak ohodnotila a je pravda, že na tuhle knihu ani zdaleka nemají. Proto jsem se nakonec rozhodla dát čtyři hvězdičky a doufám, že mě další díl nezklame.




2 komentáře:

  1. Já se na knížku docela těším :D Kamrádka, která jí už četla si také stěžovala, že tam není sex :D Úryvky vypadají dobře... tak snad si ji brzy přečtu :)
    Pěkná recenze! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já doufám, že se tě nezklame tak jako mě a bude se ti líbit. :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář. :)