pondělí 15. dubna 2013

Hra lží


Autor: Sara Shepard
Originální název: The Lying Game
Ze série: Hra lží
Díl: první
Nakladatelství: BB/art
Počet stran: 224

Oficiální anotace:
Tajemství, lži a děsivé následky.
Měla jsem život, pro který by člověk byl schopen i zabít. Pak to někdo udělal. Nejhorší na tom být mrtvá je, že už nemáte pro co žít. Žádné líbání. Žádná tajemství. Žádné drby. Z toho by většina holek měla druhou smrt. Ale já naštěstí dostala něco, co nikdo jiný nemá – představení na přidanou – a to díky Emmě, své znovunalezené sestře, se kterou jsem se ani nestačila sejít. Emma se nyní zoufale snaží zjistit, co se mi stalo. A jediný způsob, jak to vypátrat, je být mnou – vklouznout do mého starého života a po kousíčkách ho skládat dohromady.

Stručný děj

Emmu její matka opustila už jako dítě a od té doby střídá pěstounské rodiny jednu za druhou, protože ji nikde dlouho nechtějí. Sutton – dvojče Emmy - by chtěla žít i tenhle hrozný život, protože by to znamenalo, že není mrtvá. Emma o svém dvojčeti neví, až jednou jí nevlastní bratr ukáže video, na kterém někdo škrtí dívku a ta vypadá přesně jako Emma, v šoku se pokouší svou sestru vyhledat a domluví si s ní schůzku, aby se setkaly. Ovšem Emma v té době netuší, že Sutton už je mrtvá. Když dorazí na místo setkání, pochopí, že její sestra je mrtvá a je vtažena do života své sestry a někdo chce, aby předstírala, že je Sutton, jinak skončí jako svá sestra.

Názory a dojmy

Na knihu jsem byla velmi zvědavá. Hlavně proto, že čtu sérii Roztomilé malé lhářky, které jsou velmi dobře napsané, proto jsem šáhla i na jinou sérii od Sary. A taky jedním z důvodů je, že jsem kdysi dávno sledovala seriál, který je natočen podle knih, a zajímalo mě, jak původní příběh vypadá. Musím přiznat, že jsem z knihy rozpačitá…

Ze začátku jsem byla překvapená a přišlo mi jako zajímavý nápad, že Sutton je mrtvá a celý příběh vypráví její duch. I když kolikrát jsem na ni zapomněla a přišlo mi, že je kniha psaná v třetí osobě.

Sutton na mě neudělala příliš dobrý dojem. Právě naopak, abych řekla pravdu zas tak velkým překvapením, že někomu ruply nervy a zabil ji, protože se ona a její kamarádky chovaly fakt hrozně a jejich Hra lží mi přišla dost ujetá. Ale sem tam se objevil náznak, že se jako duch lituje a stydí se za to, co všechno dělala.

Dvojče Emmu jsem si naopak hodně oblíbila. Neměla to v životě lehké a musela se ke všemu probojovat sama. I přes ty všechny hrůzy, které prožila si zachovala optimismus, laskavost a přátelství pro ostatní. Nechtěla se smířit se smrtí své sestry a nebrala její nový život jako možnost na nový začátek, na hodně dobrý začátek. Naopak se snažila všechno vysvětlit, říct a pomoct najít vraha svého dvojčete. Úplný opak své sestry. Nebe a dudy.

Děj se odehrává ve vyšších kruzích společnosti. Ukazuje, že ani život bohatých není dokonalý, jak se na první pohled může zdát. Rádoby vtípky bohatých znuděných děcek jsou někdy hodně kruté.

V knize mi chyběl nějaký spád, akce, tajemno. Cokoli, co by mě u knihy drželo a nechtěla ji odložit. Vůbec mi nedělalo problém dočíst kapitolu, zaklapnout knihu a jít dělat něco jiného.

Hodnocení

Kniha mě nezaujala, tak jak jsem očekávala, protože Roztomilé malé lhářky mám hodně ráda a tak jsem očekávala stejnou bombu, které jsem se moc nedočkala. Ale na druhou stranu, tohle byl první díl, takový rozjezdový. Emma se teprve musela dostat do života Sutton a pochopit mentalitu a nároky svého okolí. Nakonec knihu ohodnotím třemi hvězdičkami a doufám, že další díl bude lepší.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)