pondělí 27. května 2013

Loď mezi hvězdami


Autor: Beth Revis
Originální název: Across The Universe
Série: Vesmír
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 360

Oficiální anotace:
Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.
Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít. A pokud rychle něco nepodnikne, její rodiče budou další na řadě. Proto teď musí co nejrychleji rozluštit skrytá tajemství Universa. Ale na jejím seznamu podezřelých figuruje i jediný člověk, na kterém jí záleží: Syn, budoucí vůdce lodi a láska, která přišla znenadání.

Stručný děj

Mladá Amy se spolu se svými rodiči patří ke skupině lidí, kteří se rozhodli vydat na nově objevenou planetu Centauri. Protože je nová planeta vzdálená tři sta padesát let, musí se všichni nechat zmrazit a přečkat dlouhou cestu, ve vesmírné lodi Universum, bez známky života. Bohužel je Amy probuzena, pravděpodobně náhodou, o několik desítek let dříve. Amy už po uspání nepřipadalo něco v pořádku a po probuzení se její obavy potvrzují – na lodi je něco špatně a spolu se Synem se snaží záhadu vyřešit, ale stihnou všemu přijít na kloub a rozlišit dobré od těch špatných?

Názory a dojmy

Ani pořádně nevím, jak se stalo, že se kniha objevila u mě v knihovně. Protože nejsem moc přívržencem příběhů z vesmíru. Nikdy jsem nepřišla na chuť Start Treku, Star Wars nebo Hvězdné bráně. Asi za to mohla krásná obálka a pochvalné recenze, které se v knižní blogosféře objevovaly.

Celý příběh se odehrává uprostřed vesmíru na lodi, což je hodně zajímavé a nápad se mi líbil. Nikdy jsem nečetla příběh, který by se odehrával ve vesmíru. Musím říct, že autorka měla příběh dobře vymyšlený – její představa lodě je skvělá a velkým plusem je i plánek, který je v knize a pomohl se mi lépe zorientovat.

Amy jako hlavní hrdinka mi přišla sympatická. Teda hlavně po tom co se vzbudila, během spánku na mě žádný dojem neudělala, ale poté jsem si ji skoro okamžitě oblíbila hlavně pro její prořízlou pusu, kterou se nebála použít, pokud se jí něco nezdálo a nelíbilo. Za to Syn na mě žádný velký dojem neudělal. Nevadil mi, ale ani mě nijak neoslovil, ale třeba mě v dalších dílech překvapí. Mou nejoblíbenější postavou se stal Harley, vůbec netuším, čím mě tolik zaujal, ale prostě jsem si ho oblíbila. Mám ráda umělce a jejich myšlenkové pochody, které se na první pohled můžou zdát jako znaky bláznovství.

Příběh nám je nastolen z dvou pohledů – a to z pohledu Syna a Amy. Zpočátku jsem byla hodně zmatená, ale nakonec jsem si to nějak urovnala v hlavě. Ze začátku mi příběh přišel nudný a chvíli mi trvalo než jsem se začetla. Ale jakmile se Amy probudila, věci se daly trochu do pohybu a konec nabral nepředvídatelný spád, ale i přesto bylo v knize spoustu hluchých míst.

Nejvíce mi na příběhu vadily slova: úža a xakru,. Na xakru jsem si nakonec zvykla a ke konci jsem neměla nutkání se smát, ale úža jsem přes srdce nepřenesla – prostě jsem si nedokázala představit, jak budoucí vůdce lodi říká: „To bude úža…“ brrr. Na jednu stranu chápu, že chtěli překladu nechat nádech budoucnosti, ale na mě to moc nezapůsobilo. Naopak slovo chucpe se mi líbilo, i když jsem musela zapátrat po jeho významu. A co mi asi nejvíce vadilo byly chyby v textu, několikrát jsem se setkala s vynechanými uvozovkami a to mi asi nejvíce kazilo zážitek z knihy.

Hodnocení

Co se týče hodnocení jsem celkem rozpolcená, protože jsem z knihy tak trochu zklamaná. Knihy jsem se trochu bála, dlouho mi ležela na poličce, protože všude knihu chválili a já se obávala, že mě zklame. Bohužel se to vyplnilo. Neříkám, že je kniha špatná, ale asi jsem od ní očekávala moc, ale každopádně je to ucházející rozjezd série. Knihu ohodnotím třemi hvězdičkami a doufám, že další díly budou lepší, protože konec byl napínavý a slibuje akci do dalšího dílu.




  • zdroj obrázků: weheartit
  • 2 komentáře:

    1. Aj ja som bola sklamaná z knihy, prvých 150 strán bolo pre mňa veľmi nudných a veľmi rýchle striedanie pohľadov.

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Střídání pohledů mi taky ze začátku vadilo, ale postupem jsem si zvykla a pak už mi to nepřišlo. Četla jsi další díly? Nevíš, jestli se to zlepší? :)

        Vymazat

    Děkuji za tvůj komentář. :)