neděle 5. května 2013

Prokletí

Autor: L. J. Smith
Originální název: Stefan's Diaries - The Craving
Ze série: Stefanovy deníky
Díl: třetí
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 224



Jaké bude pokání za prolitou krev? (Aischylos)

Oficiální anotace:
Stefan opustil New Orleans a odjel do New Yorku. Slíbil si, že se už nikdy nebude živit lidskou krví, a začal být znovu šťastný. Když už si ale myslí, že konečně opustil svou minulost, zjistí, že před bratrem nikdy nemůže uniknout. Damon má pro oba upíří bratry velké plány, ať se to Stefanovi líbí, nebo ne…

Stručný děj

Stefan se přemístil do New Yorku a doufal, že se tu odpoutá od vzpomínek na New Orleans - na jeho divoké období, které překonal a na místo, kde mu jeho bratr zabil jeho lásku a tak hlavně se snaží skrýt před svým bratrem, který mu chce udělat ze života peklo. Zpočátku žije v ústraní a snaží se vyhýbat lidem, ale po tom, když zachrání dceru vlivného obchodníka před jistou smrtí, rodina se ho ujme a nabídne mu zázemí. Až pozdě si Stefan začne uvědomovat, že chování rodiny je velmi zvláštní, a když se dostane do středu newyorské smetánky, pochopí proč. A taky pochopí, že dostat se z téhle situace, nebude vůbec lehké.

"Vůbec mi to neulehčuješ," zamumlal jsem.
"Asi sis mě spletl s někým, kdo má zájem ti to ulehčit," odpověděl Damon.

Názory a dojmy

Pro mě - jako velkou fanynku seriálu The vampire diaries - je kniha dobrým doplňkem k seriálu. Nevím, jak by kniha působila na čtenáře, který nesleduje seriál, asi by to bral jako normální průměrné čtení, ale pro "seriál-maniaky" jsou Stefanovy deníky jsou pěkné zpestření.

Stefan se vydal na cestu do New Yorku doufajíc, že bude moct začínat od začátku. Aby napravil své krvavé období, kdy roztrhal hrdlo kdejakému kolemjdoucímu. Nemám moc ráda napraveného Stefana, mám radši, když prožívá divoké období, a netrápí ho vina a touha spasit svět. Chápu, že se cítí vinný, ale neustále se snažit napravit všechno zlo světa? To mi nepřijde reálné, takhle by se normální člověk nechoval. Ale na druhou stranu jsem ráda, že vypráví příběh on, a ne třetí osoba.

Ostatní postavy mi přišly hodně zvláštní. Ze začátku se chovaly podivně, to se pak vysvětlilo, ale stejně mi přišly nereálné a moc mi nesedly.

I když postavy na mě nezanechaly žádný valný dojem, musím říct, že třetí díl byl zatím nejlepší z celé série. Konečně se tu nevyskytovaly žádné pumy, cirkus a další věci, které mi do příběhu vůbec nezapadaly a byly strašně nereálné. Dokonce jsme se trochu podívali do společnosti tehdejšího newyorku. Byla bych ráda, kdyby se i v dalších dílech objevily takovéto "odbočky" do společnosti a co se dělo v okolí, na politické scéně. Aby se děj nezaměřoval jen na bratry Salvatory, ale i na významné dění, které se dělo ve světě.

Dokonce se v tomto díle dočkáme i trochu napětí, sem tam je děj celkem předvídatelný, ale konec je dobře udělaný a slibuje toho tolik do budoucna - čtvrtý díl by mohla být slušná jízda. Já jsem teda na něj zvědavá a snad nebudu zklamaná.
Co mi trochu vadí je to, že mi přijde, že se tvůrci knihy vyhýbají scénám, které se objevily v seriálu. Jako by tam nechtěli dávat to, o čem už něco víme. Což je velká chyba, protože si myslím, že je to přesně to, na co každý fanoušek čeká (tedy aspoň co můžu říct za mě) - až si přečte o nějaké scéně, která je mu důvěrně známá a uvidí, co jí předcházelo a co po ní následovalo. Pořád si uchovávám naději, že se dočkám Klause a jeho sestry a dvacátých let, kdy byl Stefan s nimi.

Hodnocení

Celá série Stefanových deníků patří ke skupině knih, které nejsou nijak náročné a nemusíte nad nimi přemýšlet. Je to příjemná, nenáročná četba, při které si odpočinete. Mám Stefanovy deníky opravdu ráda a tenhle díl byl opravdu ze všech nejlepší a proto dávám tři a půl hvězdičky. Bohužel nemám hodnocení rozdělené na půl stupně, ale asi ho brzy zavedu.



  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • zdroj obrázků: weheartit

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)