sobota 10. srpna 2013

Poslední oběť


Autor: Richelle Mead
Originální název: Last Sacrifice
Ze série: Vampýrská akademie
Díl: šestý
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 440

„Naši sílu někdy nejvíc prověří situace, které se na první pohled nejeví nebezpečné. Přežít je někdy to nejtěžší ze všeho.“

Oficiální anotace:
Rose Hathawayová sedí v cele smrti a čeká na popravu za vraždu, kterou nespáchala. Před krutým osudem ji zachrání kamarádi a ona se ocitá na útěku. Společně se svou láskou Dimitrijem a dalšími přáteli se snaží nalézt jediného člověka, který ji může spasit.
Její nejlepší kamarádka Lissa se ji snaží zachránit tím, že se uchází o královský trůn. K dosažení nesnadného cíle však musí nalézt ztraceného sourozence, a to je velmi nesnadný a nebezpečný úkol. Lissa a její přátelé musí najednou spoléhat na dávné nepřátele a začít pochybovat o těch, kterým dříve věřili...
Teď se opravdu rozhoduje o všem... Kterou ze svých lásek si Rose zvolí za životního partnera: Dimitrije, nebo Adriana? Co všechno bude muset Rose obětovat pro záchranu své kamarádky? A neztratí během toho všeho jedna druhou?

Stručný děj

Rose byla obviněna z vraždy morojské královny a ve vězení čeká na verdikt soudu. Situace není pro ni moc příznivá a proto, když se objeví možnost trestu smrti, se zbytek party rozhodne pro spletitý plán – dostanou Rose z vězení za každou cenu, i kdyby měli zařídit její útěk. A tak se i stane. Rose se pohybuje jako uprchlík v lidském světě a snaží se spolu s Dimitrijem a Sydney neupoutat na sebe pozornost a přečkat nějaký ten čas, než Lissa a zbytek přátel naleznou u dvora nějaký důkaz, který by dokazoval Roseinu nevinu. Jenže Rose neumí v klidu vyčkávat a pořád musí být v pohybu a něco dělat. A má před sebou dva důležité úkoly: jeden z nich je očistit své jméno a moct se vrátit ke dvoru, kde by mohla vykonávat práci strážkyně a druhým úkolem je najít sourozence Lissy, který by měl pobíhat někde po světe podle Taťánina dopisu. Ale při své cestě narazí Rose na několik překážek, které jsou možná daleko důležitější…

„Nemůžu,“ pověděla jsem Abemu zlomeným hlasem. „Já přece nemám… umřít takhle.“
„Co?“ Povytáhl obočí. „Ty víš, jak máš umřít?“
„V boji.“

Názory a dojmy

Už je to více jak rok, kdy začal můj neoficiální re-reading Vampýrské akademie. Tahle série se řadí mezi mé nejoblíbenější a i když jsem jí četla několikrát, zatím mě neomrzela a čtení si užívám stejně jako poprvé. VA je prostě nejlepší série o upírech.

Jak už je zvykem, Rose je opět v průšvihu. Jenže teď to není ledajaký průšvih, ale je označena za vlastizrádce a za zadkem má strážce z celého světa. To zavání pořádným dobrodružstvím, ve kterém se odhalí spoustu pravd a tajemství, a půjde o život…

Hlavní postavu Rose jsem si zamilovala od prvního dílu a nezklamala mě do samého konce. Během vyprávění prošla duševním vývojem, ale v jádru je to ta samá Rose, která je odhodlaná dát všanc všechno pro dobrou věc. Tenhle díl jsem si naprosto užila, protože se v knize po dlouhé odmlce objevuje mnoho scén s Rose a Dimitrijem – lahoda pro každého, kdo jim fandí, i když nás Richelle pořádně napíná.

Nejraději na knize mám styl, jakým je napsaná – lehce, svižně, vtipně i vážně a hlavně to má šťávu. Věřím, že každou další sérii od téhle spisovatelky si zamiluji a bude se mi líbit. Pořád žasnu nad tím, jak je série propracovaná, autorka musela mít promyšlenou celou knihu od první kapitoly až po tu poslední. Co celou knihu, ale i sérii, protože když si to tak vezmu zpětně, celý příběh na sebe navazoval a nic nebylo vymyšleno „z voleje“ jen proto, že to autorku právě napadlo a bylo by to dobré oživení děje.

Dobré bylo i to, že jsme se díky poutu a snech dozvěděli, co se děje na královském dvoře, takže je čtenář informován z obou stran, přestože děj vypráví jedna postava. A nejvíce bych chtěla vyšvihnout to, že i po šesti dílech mě Richelle dokázala překvapit a neprokoukla jsem ani kdo je vrah ani kdo je sourozenec Lissy.

„Dobře,“ souhlasila jsem tiše. „Udělám, co řekneš. Ale prosím tě, nemluv se mnou spatra. Už nejsem tvoje studentka. Teď jsme si rovni.“
Odlepil oči od silnice, aby na mě mohl upřít překvapený pohled. „My jsme si vždycky byli rovni, Rozo.“


Hodnocení

Asi nebude žádné překvapení, že knize dám plný počet hvězdiček. Celou sérii mám moc moc ráda a Poslední oběť byla úctyhodným zakončením. Pro mě je to zatím nejlepší a nejpropracovanější upířina, kterou jsem četla. Všem, kteří VA ještě nečetli, sérii rozhodně doporučuji, protože v ní najdete všechno, co pořádná knížka má mít. 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)