Autor: L. J. Smith
Originální název: The Compelled
Série: Stefanovy deníky
Díl: šestý
Počet stran: 224

Tvoje první smrt tě změní.

Londýn již není bezpečný a nad oběma bratry se stahují mračna. Zatímco je Damon vězněn nepřátelským upírem Samuelem, snaží se Stefan uzavřít dohodu s mocnými čaroději. Spojenectví s odvěkými nepřáteli upírů je však velmi křehké. Podaří se jim Damona zachránit a odvrátit jistou zkázu města?

Stefan se stále nachází v Londýně a snaží se vyřešit problém se Samuelem alias Jackem Rozparovačem. Nejenže musí očistit Damonovo jméno, protože si celý Londýn myslí, že Rozparovač je právě Damon a policisté mu jdou po krku. Ale Samuel unesl Damona a Stefan se obává, co mu Samuel udělá. Spolu s Corou vyhledají pomoc čarodějek a uzavřou s nimi dohodu, aby se jim povedlo přemoct Samuela a vymanit Londýn z jeho kruté nadvlády.

Měli jsme zbraně. Měli jsme plány. Měli jsme výhodu překvapení. A přesto jsme neuspěli. Připadalo nám, že nás Samuel úmyslně nechal, abychom se k němu dostávali blíž a blíž.

Po přečtení předchozího dílu jsem byla tak trochu zklamaná. Očekávala jsem, že se všechno okolo Rozparovače vyřeší a ono nic. Nechtěla jsem už nic číst o Samuelovi, protože se mi vůbec nelíbil a nebavilo mě, jak se pořád opakovalo to samé – už měli Samuela na dosah ruky a on jim nějakým záhadným způsobem uniknul. Zkrátka jsem se na další díl moc netěšila, ale musím říct, že mě příjemně překvapil a pro mě je to nejlepší díl z celé série.

Příběhem nás provází opět Stefan, který momentálně žije v londýnské kanalizaci spolu s Corou a snaží se najít způsob, jak zachránit Damona a porazit Samuela. Čirou náhodou se setkáváme s čarodějkou a tak začne křehké spojenectví mezi upíry a čarodějkami, aby se zbavili hrozby Londýna. Udělalo mi radost, že se děj konečně někam pohnul a začalo se něco díl – už to nebylo jen nudné tlachání a marné pokusy o něco, co nikdy nevyšlo.

Nejdříve bych vytkla ty okamžiky, kdy málem Samuela porazili, ale on jim nakonec zmizel. I v tomhle díle jich pár bylo. Pro čtenáře, který se těším na pořádnou akci, to musí být zdlouhavý, nudný a trochu ho to odradí. Taky mi občas přišlo k smíchu, jak jednoduché to všichni mají. Potřebují čarodějku? Bum a jednu náhodou objeví během osmi stránek. To mi na příběhu vadilo nejvíc, ale když se na to mrknu zpětně, převažují ty věci, které mě příjemně překvapily a tohle jsou maličkosti.

Jak už jsem se zmínila, několikrát jsem během čtení zůstala zírat, co si autorka vymyslela. Nikdy jsem si nemyslela, že by mě Stefanovy deníky a Upíří deníky dokázaly v něčem překvapit - co se týče děje, pokud nepočítám to, že by to mohla být ještě větší kravina. Vůbec jsem nečekala to, jak to nakonec skončí s Violet, Mary Jane nebo Samuelem. A už vůbec jsem nečekala, že Rozparovač bude mít hlubší význam a všechno, co mi přišlo přehnané a umělé, zapadlo do sebe jako puzzle a dávalo to vynikající celek.

Přál jsem si, aby se mnou někdo sdílel moje naděje i obavy. Ve městě, kde bilo milion srdcí, jsem byl úplně sám.

Tak trochu mě mrzí, že to je poslední díl. Aspoň jsem to tak pochopila. Konečně se začalo něco dít a ještě jsem nedostala ty dvacátý léta, na které jsem se tak těšila. Každopádně Spojení je úctyhodně zakončeno (alespoň co se týče Upířích a Stefanových deníků). Pokud hledáte oddychové čtení, které má nádech nadpřirozena, akce a jste fanda původního seriálu, tak je tahle série pro vás to pravé ořechové.

• Zdroj obrázků: weheartit