neděle 22. prosince 2013

S hlavou v oblacích (pejru)

Autor: Kateřina Petrusová
Originální název: S hlavou v oblacích (pejru)
Ze série: samostatná kniha
Díl: ---
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 120

Nemám signál! Rok 2011, všude tři zadky high-tech vychytávej, na jednoho občana Česka připadá asi jedna a půl aktivní sim karty, všichni jsou podělaní z děsně cool smartphonů – a já nemůžu zavolat asistenční službu! Nasrat! Milý operátore, až mi zas budeš volat a něco vnucovat, tak ti řeknu něco, co si za rámeček vážně nedáš! 

Oficiální anotace:
Stačí okamžik a váš život může být vzhůru nohama! Něco o tom ví i Markéta, kreativní ředitelka malé reklamní agentury, které víkend v jižních Čechách změní život. Kam se poděla profesionálka z města, která to má v hlavě srovnané? Pár sebevíc příjemných chvil na vesnici po boku typického "vidláka" přece nemůže změnit celý pohled na svět! Nebo snad ano?...

Stručný děj

Jednoho dne Markéta, ředitelka reklamní firmy, vyrazí z Prahy do jižních Čech, kde se má setkat se svou kamarádkou na dámské jízdě. Avšak cestou se jí do cesty připlete kůň a to doslova. Vběhne jí do silnice a Markétě nezbývá nic jiného, než strhnout volant na stranu. Naštěstí se nic vážného nestane, jen si neví rady, jak auto dostat z příkopu. Nemůže si zavolat ani o pomoc, protože v té jihočeské pustině, kde ztroskotala, není signál. Proto nemá na vybranou a musí nasednout na toho neznámého koně a nechat se odvést do nejbližší vesnice, kde zažije neuvěřitelný víkend, který jí změní život. 

„Ne,“ zamračila jsem se. „Jestli tomu autu ublížíte, tak…“
„Tak vám koupím pořádný auto,“ navrhl a vracel se k citroenu.
„Ani teď nejste vtipný!“ odsekla jsem. Tentokrát se vážně zasmál nahlas.
„Líbíte se mi,“ řekl pobaveně.
„Vy mně ne.“ I tohle ho pobavilo. Co je to? Sedlák s přehnaným sebevědomím? Ale no tak!

Názory a dojmy

Katka si mě získala dávno, když jsem poprvé četla Nebezpečnou lásku. Už tehdy jsem věděla, že její knihy budu vyhledávat a budu (ne)trpělivě čekat, až vyjdou. Proto asi není moc velkým překvapením, že jsem si musela přečíst i tuhle novinku. Je to úplně něco jiného než Bavettovi – žádní mafiáni, dokonce se děj odehrává v Čechách -, ale stejně jsem si čtení užila a tuhle útlounkou knížku můžu jen doporučit.

Jak už jsem se zmínila, děj se odehrává v Čechách a to hlavně v jihočeském „prdelákově“, kde není signál, a místní drbny jedou na plné obrátky. Sama jsem vyrůstala v takové vesnici, akorát na severu Čech, a tak jsem byla s místem velice spokojená.

Hlavní hrdinka Markéta mi kápla do nohy hned od začátku, i když ke konci mi v nějakých situacích lezla trochu na nervy, ale nebylo to nic, co by se nadalo přejít, když zvážíme její situaci. Markéta je sympatická a vtipná. Občas sprostá jak dlaždič, ale autorka to umí tak skvěle a vtipně zaobalit, že jsem jí to odpustila. Navíc je typická měšťanda, která ofrňuje nos nad vesnicí a život mimo Prahu si nedokáže představit, i když po víkendu, strávené u Marvina, možná změní názor. Marvin, vlastním jménem Pavel, je chlap, kterého si přeje každá ženská – nebojí se práce, je vtipný, pohodový, zdravě sebevědomý… no já bych ho brala.  

Než jsem knížku začala číst, předpokládala jsem, že to bude něco jako Bavettovi. Ale mýlila jsem se. Takhle knížka je něco jiného, více oddechová a chybí v ní akce a ani děj není nic originálního, ale to mi vůbec nevadilo, protože Katka má schopnost (kterou jí určitě každý spisovatel závidí) upoutat čtenáře tak, že knížku nemůže odložit, i když od začátku tušíte, co se bude dít dál a jak musí děj skončit. Celá knížka je vystavěná na tom, aby čtenáře pobavila a dala jim kousek romantiky.

A i když se mi knížka moc líbila, nemůžu si odpustit, abych něco nevytkla: příběh byl moc krátký. Klidně bych příběh protáhla, hlavně teda konec, který mi přišel takový uspěchaný – najednou bum bác, všechno vyřešeno a byl konec.

„Zahřejeme tě hezky postaru,“ mrkl na mě a naklonil se blíž. Rozladěnost z toho, že mi dal přezdívku v momentě, kdy já mu začala říkat jménem, byla pryč; najednou jsem si byla jistá, že chci ukázat starý a dobrý způsob zahřátí. Musejí k tomu být dva, musejí se k sobě tulit a hlavně nesmí mít jediný kousek oblečení. Jo. To chci.
„Práce,“ řekl a hlas měl tak hluboký, že se mi z něj zježily chloupky na zátylku.
„Cože?“

Hodnocení

S hlavou v oblacích (pejru) je příjemná oddychovka, kterou přelouskáte za jedno odpoledne, a nejednou vám vykouzlí úsměv na tváři. Můžete říct, že to je klišoidní slaďárna, a svým způsobem budete mít i pravdu, ale autorka dala do příběhu něco, co knížku vyšvihne trochu výš než ostatní zamilované knihy a čtení si užijete. Já dávám knížce čtyři a půl hvězdičky a těším se na další knihy od Katky. Momentálně na třetí díl Bavettových, který by měl vyjít v březnu!

Na konec musím pochválit ještě obálku, která se nakladatelství moc moc povedla, opravdu je nádherná a podle mě se k příběhu dokonale hodí. Opravdu palec nahoru!



  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: weheartit


2 komentáře:

Děkuji za tvůj komentář. :)