Zamilované duše

Autor: Stacey Kade
Originální název: Queen of the Dead
Ze série: Mezi nebem a zemí
Díl: druhý
Počet stran: 208

Alona Dareová, bývalá královna školního plesu, spolukapitánka roztleskávaček, módní ikona a největší mrcha z Groundsborské střední školy umřela ve cvičebním úboru – červených trenkách a laciném bílém tričku. Pokud nevěříte v karmu, tohle samo o sobě by vás mělo přimět k přehodnocení situace.

Duše Alony Dareové se po nehodě vrátila zpět ze záhrobí. Nyní se na ni začínají obracet další zbloudilé duše a ona potřebuje pomoc. Dokáže najít společnou řeč s Willem - jediným člověkem, který jí slyší, ale o kterého předtím nezavadila ani pohledem? Potřebuje jeho pozornost opravdu jen kvůli ostatním nebo jí na Willovi záčíná záležet víc, než je ochotná si připustit?

Alona a Will spolu tvoří dokonale sehraný tým, který se vypořádává s duchy, kteří nenašli klid a i po smrti zůstávají na Zemi. Jednou takhle chtějí pomoct zbloudilé duši a poslat jí do „světla“. Jenže jejich naplánovanou akci překazí Mina, která použije kupu vymožeností, které Will v životě neviděl a ducha zneškodní během pár vteřin. Nakonec se Will dozví, že Mina je lovkyně duchů a slíbí mu, že ho vezme za ostatními ze skupiny, pokud bude chtít. Aloně se nová posila nelíbí ani trochu a vadí jí, že se Will o novou dívku až moc zajímá. Na náladě jí nepřidá ani to, že se její rodiče rozhodli jít v životě dál a přenést se přes smrt dcery. A tak se Alona rozhodne upoutat na sebe pozornost, a to jakýmkoliv způsobem.

Will Killian překvapivě dobře líbá. Při pohledu na něj by vás to rozhodně nenapadlo. Je šíleně bledý, má neupravené černé vlasy, chodí divně oblečený a chová se tak depresivně, že nešťastný Ijáček vedle něj působí jako rozzářené sluníčko. Člověk by si myslel, že neměl moc příležitostí naučit se líbat, když ho většina lidí považuje za cvoka. Přesto… Páni.

Předcházející díl se mi líbil strašně moc. Oblíbila jsem si oba dva hrdiny a styl, jakým autorka knížku napsala – byla veselá, čtivá a vtipná -, takové knihy jsou na odreagování nejlepší. A tak jsem se vrhla na pokračování, ale bohužel, jsem byla trochu zklamaná, neboť první díl se mi líbil víc, i když ani tenhle není úplně špatný.

Děj se odehrává asi dva měsíce po tom, co Alona zemřela. A pokud jste si mysleli, že by jí smrt nebo život jako duch nějak změnily, tak jste se pořádně spletli. Alona je stále typická královna střední školy, která má nos nahoru. Je nafoukaná a zvyklá dostávat to, co chce, i když malou změnu u ní můžeme vypozorovat. Přece jenom jí na některých lidech, ale i duších záleží, ale neumí to dát najevo. A i když je to namyšlená bývalá roztleskávačka, je to moje nejoblíbenější postava z celé knihy. Mám jí dokonce radši než Willa, který mi nebyl tak sympatický jako v předchozím díle a občas mi pil krev.

Jako obvykle se střídaly pohledy obou hlavních postav. Stejně jako minule mě o trochu víc bavil Alonin pohled. Nevím, přijde mi, že ho autorka umí napsat líp.

Ze začátku  mě čtení moc nebavilo. Ne že bych se nudila, právě že se autorka snažila udělat napínavý začátek příběhu, ale mě to moc nesedlo. Do příběhu zasadilo hodně nových informací a postupně jsem se v tom začala ztrácet. Do teď mi věc s lovci přijde trochu ujetá a zcela jsem nepochopila to, co mají na práci. Ale na druhou stranu mi tohle autorka vynahradila napínavým závěrem, který najednou nabral neuvěřitelný spád a já ho musela přelouskat na jeden zátah. Konec knížky je hodně zajímavý a jsem zvědavá, jak si s tím autorka poradí dál.

Jediné co mi fakt hodně vadilo, byl vztah mezi Willem a Alonou. V minulém díle nás autorka navnadila a tak jsem se těšila na romantický chvilky, ale (kromě asi jedný scény, kdy si hrdinové projevili lásku) jsem se nedočkala vůbec ničeho. Byli skoro jako úplně cizí lidi.

se to netýká, že ne?“
„Koho?“
„Miny, malý Miss Rambo ve světě přízraků.“

Pro mě Zamilované duše byli o trochu horší než předchozí díl, který mě bavil a získal si mě na sto procent. Teď jsem měla ke knížce pár výtek a některé věci mi až tak úplně neseděly. Ale přesto mám z knížky dobrý pocit, a když se zpětně zamyslím, čtení jsem si celkem užila a dám knížce čtyři hvězdičky. Těším se na další díl, kterého se dočkáme na jaře a uvidíme, jak se s ním autorka poprala.

• Zdroj obrázků: weheartit