úterý 25. března 2014

Dvakrát dospělá

Autor: Lenka Lanczová
Originální název: Dvakrát dospělá
Ze série: samostatná kniha
Nakladatelství: Víkend
Počet stran: 352

„Co je?“ nechápe Pamela.
„Víš, Pam, ono to fakt nebylo na čtyřku,“ usoudím.
„Že jo?“
„Bylo to na kouli,“ dodá Hrabě. „Musel zavřít obě oči a znásilnit v sobě učitelského ducha, když ti dal čtyřku!“

Oficiální anotace:
Sympatická tmavovláska Dita Tomešová není zrovna upejpavá stydlivka, která by nesměle seděla v koutě, a tak díky své povaze a především „prořízlé“ puse nemá o průšvihy nouzi. 
Dosud se jí z nich dařilo více či méně úspěšně vymluvit, ovšem malér, který si zavaří pár měsíců před maturitou, zavání vyloučením. Aby mu předešla, Dita volí přestup na gymnázium v jiném městě. Zapadnout do kolektivu těsně před koncem střední školy není procházkou
růžovým sadem, vyjít s novými kantory jakbysmet – a když se do toho zapojí ještě i nové známosti, další problémy na sebe nenechají
dlouho čekat. Je přece spousta kluků, kteří by podle Dity stáli za hřích, ať už hezounek Vilém, dealer Dalibor nebo Radek,
hvězda místního hokejového týmu, jenže…
Jenže zdaleka ne každý stojí za něco víc, natož za city!

Stručný děj

Dita Tomešová má před sebou poslední rok střední, ale kvůli problému, který se jí stal v Brně, musí přestoupit na novou školu a zde přetrpět až do maturity. Ze začátku je přesvědčená, že se v Bakově nikdy nebude cítit tak jako v Brně, ale Dita není žádná stydlivka a klidná povaha, proto brzy zjistí, že dobrodružství a pěkní kluci, kteří dokážou holce zamotat pořádně hlavu, jsou nejen v Brně ale i v malém městě jako je Bakov.

„Berte si příklad z tátovy rodiny. Těch je osm sourozenců a všichni se mají rádi, nikdy si nenadávali… Dodnes se často a rádi navštěvují,“ vypočítává matka.
„No právě,“ vzdychnu si. „Nic se nemá přehánět.“
„Všichni se na sebe mohou spolehnout…“
„Jeden za osm, osm za jednoho,“ podotknu uštěpačně. „Škoda že je neznal Dumas, mohl se pořádně rozepsat.“

Názory a dojmy

V poslední době si ráda přečtu nějakou tu knížku ze života, která je nabitá emocemi, ale hlavně plná romantiky a zamilovaná. Tyhle požadavky skvěle plní knihy od Lenky Lanczové. Od Lenky jsem přečetla už spoustu knih (hlavně tedy dřív), ale pořád mám její knihy ráda a tak jsem si musela pořídit i tuhle novinku, která mě nezklamala.

Jako obvykle se děj odehrává v okolí Brna, tentokrát v Bakově. Tohle se mi na knihách od Lenky moc líbí, že se všechny (nebo většina z nich) odehrává na stejném místě, takže se jednotlivé postavy z různých románů můžou potkávat. To dělá příběh zajímavým, protože nikdy nevíte, kdy se na scéně objeví vaše oblíbená postava, o které jste četli dřív.

Hlavní hrdinka Dita mi hned padla do oka. O ní s klidným svědomím můžu říct, že je to živel. Dlouho jsem nečetla o takovém veselém, rozjařeném, akčním, hodném a spontánním člověku s tak obrovskou chutí do života. Klidně bych si dokázala představit, že bychom byly kamarádky, mám ráda lidi, kteří mají chuť do života a chtějí si ho užít, i když někdy to Dita fakt přehnala, ale nikdo nejsme dokonalý. Hlavně díky ní bude pro mě tahle kniha patřit k těm lepším od Lenky.

Jak je u těchto knih typické jsou neuvěřitelně čtivé a opravdu jsem se při čtení bavila a užila si ho. Spoustu scén bylo vtipných, až jsem si málem utrhla pusu. Dokonce se mi nedávno stal podobný trapas jako Ditě – ten s tou sukní -, takže jsem si na ni hned vzpomněla.

Velký plus dávám autorce za konec – nebyl úplně ideální, ale byl to asi nejvíce ukončený konec ze všech knih, které jsem od Lenky četla. Dává to smysl? J

„A za kým jdeš na návštěvu?“ Chudák školník, aniž si to uvědomil, sesedl ze svého trůnu vládce všehomíra a nevědomky přešel na mou hru.
„Za Svobodou,“ prohodím ledabyle.
„Za panem ředitelem?“ zeptá se mě skoro s respektem.
„Mám pro něj určitou nabídku.“
„Nabídku?“
„Jsem dealera.“
Školník je úplně mimo. „Jakou nabídku…?“
„Dealerka firmy Primeros. Kondomy. Z ministerstva přišla vyhláška, aby studenti středních škol fasovali povinně kondomy.“

Hodnocení

Tuhle knihu bych doporučila všem, kteří mají rádi oddychové čtení a rádi se při něm pobaví. Taky samozřejmě těm, kteří od této autorky četli nějakou knihu a líbila se jim, takhle se vám zaručeně bude líbit taky. Jediné co můžu říct na závěr – i když jsem trochu starší, stejně se těším na další novinku!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)