Ze série: Mezi nebem a zemí
Díl: třetí
Počet stran: 240

Odvrátila jsem se od Willa a zašátrala po klice. „Hned jsem zpátky.“
„Slibuješ?“ zeptal se, když jsem vystupovala z auta.
Nevěděla jsem, co říct; jedna věc byla, co chci, druhá, co můžu ovlivnit. A tak jsem neřekla nic.

Alona Dareová přebývá už přes měsíc v těle Lily "Ally" Turnerové. Lilyino tělo není tak aktraktivní, jako to její, a navíc se jí nedaří hrát sestru a dceru lidí, které skoro nezná. Trápí ji i to, že Will – na kterém jí záleží víc, než by chtěla – si přeje, aby se vrátila skutečná Lily. Stane se zázrak, Alona bude opět volná a Lily zůstane naživu? S pomocí duchařského média Malachiáše Velkolepého možná mají šanci na úspěch, ale odhalování pravdy se nelíbí tajemnému duchovi, který se před ničím nezastaví. I kdyby měl Alonu zničit...

Už měsíc přebývá Alona Dareová v těle Lily, do kterého se dostala úplnou náhodou – chtěla jen pozlobit Willa tím, že na chvilku probudí tělo z kómatu, jenže tělo Lily ji pohltilo do sebe a už ji nepustilo. A protože si je vědoma, že to pořádně zpackala, snaží se žít jako Lily, což není vůbec jednoduché, protože Lily a Alona jsou charakterově zcela rozdílné, a mezitím najít způsob, jak se opět stát duchem a nežít v cizím těle.

„Uhm.“ O krok jsem ucouvl. Věřte, nebo ne, pokud šlo o záhadné holky – ať živé, nebo mrtvé -, které se objevily s nabídkami znějícími až moc dobře na to, aby byly pravda, poučil jsem se. S Minou Blackwellovou to nedopadlo moc dobře, když se mě snažila naverbovat do Řádu, a pochyboval jsem, že tohle skončí jinak.

Na další díl téhle série jsem se strašně moc těšila. Přestože série není žádná světoborná duchařina, zamilovala jsem si ji. Nevím přesně proč, ale asi za to může styl, jakým autorka píše, ale možná taky postavy, které jsou strašně fajn. Je mi trochu líto, že tohle je poslední díl, ale na druhou stranu autorka nic neprotahovala a příběh se jí povedl.

Děj se odehrává zhruba měsíc po tom, co se Alona zmocnila těla Lily, která se tím pádem „zázračně“ uzdravila. Alona se snaží zapadnou do nové rodiny, ale vůbec Lily nezná a je těžké něco nepokazit a chovat se jako ta stará Lily. Ale můžeme vidět velký pokrok v Alonině chování, přestává být ta chladná královna a opravdu se snaží nezklamat (pro ni) úplně cizí lidi. Občas mě trochu štvalo, že to neviděl taky Will a někdy jí to dával fakt sežrat.

Jako obvykle se ve vyprávění střídal Will s Alonou/Ally. Nevím, který mě bavil víc, oba pohledy byly dobře napsané a utvrdila jsem se v tom, že Willa a Alonu mám opravdu ráda. Hlavně když se kočkují a vedou vtipné rozhovory, jen bylo škoda, že v příběhu nebylo moc romantiky a prostoru, aby se ti dva věnovali sami sobě.

Hodně bych chtěla pochválit autorčin styl psaní, který jsem si zamilovala hned po prvním díle. Stacey píše velice čtivě, děj plynu ubíhá a je napsán s vtipem a nadhledem. Celá série Mezi nebem a peklem je ideální oddychové čtení.

Ze začátku jsem si myslela, že se hlavně bude řešit Alona a její problém jak se dostat z těla, ale nakonec se příběh rozjel a bylo v něm dostatek akce. Možná trochu mě zklamal konec příběhu, ale zároveň jsem s ním docela spokojená. Čekala jsem, že závěr knihy bude více napínavější, víc vygraduje, ale najednou byl konec a všechno bylo vyřešeno. Na druhou stranu se mi líbil, protože byl správně klišoidní a od druhého dílu jsem si přála, aby to tak skončilo.

Zatajil jsem dech a čekal na jejich bojový pokřik a nevyhnutelný úprk, aby zablokovali dveře…
Ale oni nás nechali bez dalšího slova odejít.
Možná má něco do sebe být mrcha… Nebo ji aspoň znát. Vyvázli jsme odtud se zdravou kůží jen díky drzosti a Alonině reputaci průvodce ze záhrobí. Problém byl, že to nebude trvat věčně.

Čtení závěrečného dílu jsem si maximálně užila, jak jsem se zmínila výše, není to žádné světoborné čtení, ale stejně jsem si sérii oblíbila a určitě si ji ještě jednou v budoucnu přečtu. Tento díl byl úctyhodným závěrem série, byl lepší než druhý díl, ale podle mého názoru je z celé série nejlepší ten první. Čekání za zázrak dávám čtyři hvězdičky a pokud se vám líbil druhý díl, tak tenhle se vám bude líbit zaručeně taky. A pro ty z vás, kteří tuhle sérii ještě nečetli a hledáte nějaké lehčí, oddechové čtení, je Will s Alonou to pravé ořechové.

• Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: weheartit