pátek 4. dubna 2014

Spálená mrazem (mini-recenze)

Autor: Patricia Briggs
Originální název: Frost burned
Ze série: Mercy Thompson
Díl: sedmý
Nakladatelství: Fantom print
Počet stran: 272

„Doktor tvrdí, že jestli nepřestanu kouřit, jednoho dne zemřu na rakovinu,“ řekl.
„Kouření snižuje výdrž, to vás zabije dřív,“ opáčil Adam. „Kuřáci nedokáží utíkat tak rychle ani tak dlouho.“

Originální anotace:
Život Mercy Thompsonové prošel zásadní změnou. Když se stala družkou Adama Hauptmana – charismatického alfy místní vlkodlačí smečky –, stala se zároveň i nevlastní matkou jeho dcery Jesse. Tento vztah vnáší do Mercyina života požehnané okamžiky normálnosti. Ale na okraji lidskosti se může drobný incident za úplně normálního dne proměnit v něco mnohem většího. Po dopravní nehodě v rušném provozu se Mercy a Jesse nemůžou spojit s Adamem – vlastně s nikým ze smečky. Všichni byli uneseni. Skrze jejich pouto Mercy ví, že Adam je rozzlobený a trpí. Vlkodlaci bojují politickou bitvu za akceptaci veřejností a Mercy se obává, že s ní Adamovo zmizení může nějak souviset – a že on i celá smečka jsou ve velkém nebezpečí. Mercy čelí mnohem mocnějšímu protivníkovi a je na něj sama – možná bude nucena přijmout pomoc od jakéhokoli spojence, a to bez ohledu na to jak nepravděpodobný je.

Námět: Spálená mrazem je už sedmým dílem série Mercy Thompson. Děj knihy se odehrává ve světě, ve kterém žijí nejen lidé, ale i fae, vlkodlaci a upíři. Už je to dávno, kdy fae vystoupili na veřejnost a ukázali se světu. Lidé je nepřijali moc dobře, ale postupem času se situace mezi dvěma druhy uklidila, a až po nedávném odhalení vlkodlaků, se vztahy zase rozostřily a někteří lidé začali bojovat proti nadpřirozeným bytostem na vlastní triko, když vláda vojensky nezasáhla.


Paranoia: dar přeživších a břemeno vyčerpaného, vystresovaného a vyděšeného kojota.

Hlavní postavy: Mercy je moje favoritka už od prvního dílu, i když mi přijde, že postupem času ztrácí svojí nezávislost a už není tak hubatá a silná, jako byla dřív. Ono je to pochopitelné, když si uvědomím, že je zamilovaná a navíc všechno, co se jí stalo… Ale občas se mi zasteskne po té staré Mercy.

Adama jsem si taky oblíbila hned od začátku. Připadal mi strašně roztomilý (i když by mě to asi přešlo, kdyby stál přede mnou), když se na Mercy zlobil kvůli jejím naschválům a její tvrdohlavosti. Škoda, že v tomto díle nebyli ti dva tolik spolu, ale na druhou stranu to vynahradil Adamův pohled, i když nebyl zrovna ve veselé situaci a neměl náladu na vtípky.


Styl psaní: Poprvé byl příběh vyprávěn jak z pohledu Mercy tak i z pohledu Adama. Byl to pro mě ze začátku trochu šok, protože jsem na to nebyla zvyklá, ale postupem času jsem se začetla a nepřišlo mi to divné. Navíc Patricia píše skvěle, příběh je čtivý, napínavý a zábavný.


Klady: ◦ napínavý děj hned od začátku
             krásná obálka
             v příběhu se objevuje více Kyle a Stefan, které mám ráda
           ◦ neprokoukla jsem záporáka


Zápory: ◦ některé věci mi přišly lehce vyřešené
            ◦ příběh mi občas přišel strašně zamotaný, až jsem se bála, že ho Pat nerozmotá


„Ale, Adame, dobro a zlo jsou skutečné – ty to víš líp než kdokoli jiný. Musela jsem udělat správnou věc. Kdybych ji neudělala, nebyla bych o nic lepší než…“ Ukázala jsem bradou na Frosta. „‚K vítězství zla stačí, když dobří lidé budou sedět se založenýma rukama.“‘



Hodnocení: Na další díl Mercy jsem se strašně moc těšila, ale byla jsem trochu zklamaná. Ne že by příběh nebyl napínavý nebo že by mě čtení nebavilo, ale chvilkami mi přijde série až moc překombinovaná a taková uměle natahovaná. Nevím, jak to jinak vysvětlit. Počáteční díly mě strašně moc bavily, ale z tohohle dílu jsem takový pocit neměla. Uvidíme, jaký bude další díl, ale bylo by mi hodně líto, kdyby nakonec série stála za prd, protože předchozí díly jsou vynikající.



2 komentáře:

  1. Já mám zase naopak pocit, že Patrcia Briggs se stále zlepšuje, počáteční knihy mi přévě přišli takové umělé, jako by si s nimi neuměla moc poradit, ale čím déle píše, tím je to lepší.
    Jinak Mercy je moje velká hrdinka, knihy s ní prostě hltám, patří mezi mé úplně nejoblíbenější. Dokonce jsem i svého psa pojmenovala Mercy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezký s tím pejskem. :) Já mám kočku pojmenovanou taky po jednom hrdinovi z knihy. :D

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář. :)