pondělí 16. června 2014

Prokletí titánů

Autor: Rick Riordan
Originální název: The Titan’s curse
Ze série: Percy Jackson
Díl: třetí
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 336

Oficiální anotace:
Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis?
Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa.
Vezmeme tě s sebou, chceš?

Stručný děj

Percy, Annabeth a Thalia, kterou se povedlo osvobodit pomocí zlatého rouna, se vydávají na další akci. Tentokrát mají namířeno na internátní školu, kde Grover objevil dva polobohy a musí je zachránit a odvést do Tábora polokrevných dříve, než se jich zmocní nějaká příšera a odvede je k Lukovi. Jenže jak je obvyklé, věci se začnou komplikovat a Percymu na pomoc budou muset přijít Lovkyně v čele s bohyní Artemidou. Ta se ale při hledání jedné z příšer ztratí a Percymu nezbude nic jiného, než se vydat na výpravu a bohyni najít.


Názory a dojmy

Je sice pravda, že jsem začala číst tuhle sérii celkem pozdě, ale stejně se mi moc líbí a momentálně se Percy řadí mezi mé nejoblíbenější sérii a třetí díl této série to jen potvrzuje.

Děj se odehrává opět v USA, kam se přesunula veškerá řecká božská civilizace. Myslím, že už jsem to zmínila v předchozí recenzi, ale moc se mi líbí, jak autor dokázal zakomponovat stará a známá fakta do moderního světa, aniž by to vyznělo uměle a nepřirozeně.

Hlavního hrdinu Percy jsem si zamilovala od prvního dílu a ani teď tomu není jinak. Je vidět, jak s další a další knihou dospívá a tak se jeho chování stává více uvěřitelné, než v předchozích dílech. Co mě trochu mrzelo bylo to, že v příběhu nebylo moc Annabeth. To je asi moje nejoblíbenější postava a těším se na ni do dalších dílů, protože je neuvěřitelně chytrá a strašně mě baví, jak se s Percym špičkují. Na druhou stranu její nepřítomnost trochu posunula jejich vztah, který je ještě v zárodku a je takový roztomile dětský.

Poprvé jsme se mohli setkat s Thalií, o které byla zmínka v každém díle, ale dovolím si ji označit za novou postavu, protože předtím byla strom. Abych řekla pravdu, moc mi ze začátku sympatická nebyla, hlavně to její drsné chování, ale postupem času se objevily i její milé stránky.

Velkým plusem bylo, že jsme se, na rozdíl od druhého dílu, hodně setkávali s bohy. I když ty chlapíky (a ženy) nemám moc v lásce, protože mi přijdou občas arogantní a pěkně prolhaní a mazaní, baví mě, když se v příběhu vyskytnou, hlavně tedy Apollón…

Další co bych chtěla vyzdvihnout je spád a napětí v příběhu. Už od první stránky jsem byla vtažena do akce a nezastavila jsem se až do posledního řádku – je prostě nemožné knihu odložit!

Hodnocení


Pokud se vám líbil předchozí díl, tak vám můžu garantovat, že tenhle je ještě lepší. Opravdu jsem se bavila od začátku až do konce a moc se těším na pokračování, protože teď se to začíná pořádně rozjíždět a jsem zvědavá, jak to bude dál. Bez váhání dávám plný počet hvězdiček a pokud je tu někdo, kdo tuhle sérii ještě nezačal číst, tak by to měl napravit. 




  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: weheartit

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)