čtvrtek 27. listopadu 2014

Dublin street

Autor: Samantha Young
Originální název: On Dublin street
Ze série: Dublin street
Díl: první
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 336

Oficiální anotace:
Joss se snaží utéct před svou tragickou minulostí, a tak se přestěhuje z USA do Skotska. Protože se zatvrzele vyhýbá jakýmkoliv vztahům, nikdo nemůže ani tušit, jak velký žal v sobě dusí a s jakými démony musí denně bojovat. Pak ale potkává Bradena, úspěšného a pekelně přitažlivého muže, který vždy dostane, co chce. A Braden chce Joss. Když však zjistí, že tu představa vztahu děsí, navrhne jí dohodu, která by uspokojila jejich vzájemnou spalující přitažlivost. Tvrdohlavý Skot však chce brzy víc než jen sex a Joss zpanikaří. Představa, že by někdo pronikl do útrob její duše, je pro ní totiž naprosto nepřípustná.

Jak nad tím přemýšlím, tak poslední dobou se začínám přeorientovávat na tyhle „holčičí“ romány, které v poslední době prožívají obrovský boom. Ono není taky divu, že jsem se vrhla na tohle lehčí čtení, protože mám momentálně na programu povinnou četbu a u těchto příběhů si mohu odpočinout. I Dublin street patří do této kategorie a splnila svůj účel – odpočinula jsem si u ní, i když jsem očekávala něco lepšího.

Joss se před několika lety přestěhovala z Ameriky do Edinburgu, aby utekla před svou minulostí a mohla začít nový život. Jenže zapomenout a oprostit od minulosti není tak lehké, jak si Joss původně myslela. A všechno se ještě víc začne komplikovat, když se u taxíku střetne s Bradenem, který ji na první pohled okouzlí, ale už několik let se vyhýbá jakýmkoliv vztahům a ani kvůli tomuhle okouzlujícímu chlápkovi to nehodlá měnit. Ale Braden se nehodlá jen tak vzdát a je odhodlaný Joss získat za každou cenu…


 Už od začátku mi přišlo, že hlavní hrdinka je trochu jiná a asi mi nepadne úplně do oka. A to se časem potvrdilo. Přestože jsem se Joss snažila pochopit, bylo mi jí i trochu líto, ale s každou další stránkou mi připadala jednoduší a jednoduší. Celkově postavy v příběhu mi přišly takové ploché, nepřirozené a umělé a řekla bych, že je autorka moc nepropracovala. Například Braden mi ze začátku svou majetností, žárlivostí a tvrdohlavostí přišel roztomilý, ale pak? Taky mi začal lézt na nervy a hlavně mi nepřipadal jako reálný chlap, chvilkami jsem si hodně uvědomovala, že je vymyšlený a může existovat jen v knížce.

I příběh mi přišel občas trochu kostrbatý a některé události v knize byly podle mě úplně zbytečné a tak nějak se do příběhu nehodily. Přemýšlela jsem nad tím a došla jsem k názoru, že autorka chtěla nahnat počet stran a tak do děje sem tam něco šoupla, co moc nezapadalo do příběhu. Jinak mě nic nenapadá. 

Co nemohu knize upřít je její čtivost. Autorka ji napsala jednoduše a dobře, četla se skoro sama a i přes občas otravné postavy, jsem se od ní nemohla odtrhnout a přečetla jsem ji během dvou dnů. Také erotické scény byly napsány dobře a vkusně. Navíc jsem po dlouhé době četla opět erotický román, který měl něco do sebe, nebyl jen o sexu, ale měl i zápletku a hloubku. Mohli byste namítnout, že v erotickém románu jde právě o ten sex a to by mi mělo stačit, možná máte pravdu, ale není to tak. Zastávám názor, že i knihy tohohle typu by měly mít smysluplný děj.


Dlouho jsem se rozmýšlela, jak knihu ohodnotit a nakonec ji dám tři a půl hvězdičky. Nebyla to nejlepší kniha, kterou jsem kdy četla, ale na druhou stranu měla něco do sebe a to hlavně styl vyprávění. Rozhodně si přečtu pokračování, které je o Jo, ta se objevila i v tomto díle a jsem na ni docela zvědavá. 



1 komentář:

  1. Ja som tiez tuto knihu kedysi citala a pamatam si ze tie hlavne postavy ma strasne rozculovali, najradsej by som ich vsetkych vyfackala :-D Pokracovania som potom radsej ani necitala :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář. :)