pondělí 18. března 2013

Magie krve

„Jestli to krvácí, dá se to zabít.“

Autor: Ilona Andrews
Originální název: Magic Bleeds
Ze série: Kate Daniels
Díl: čtvrtý
Nakladatelství: Fantom print
Počet stran: 288

„…Víte, co se stane, když monstra, násilníci a policisté dostanou strach?“
Vím. „Přestanou jednat hezky.“

Oficiální anotace:
Kate Danielsová se „stará“ o paranormální problémy, jež nikdo jiný nechce řešit, zvlášť pokud se týkají společnosti kožoměnců v Atlantě.
Když ji povolají k prošetření rvačky v Ocelovém oři, baru na hranicích mezi územím kožoměnců a nekromantů, rychle zjišťuje, že se ve městě objevil nový hráč. Starý tisícovky let, a co víc, bojoval v nesčetných válkách po boku jejího otce.
Kdo ví, jestli tenhle protivník nebude moc velké sousto i pro Kate a Currana, Pána šelem. Protože tentokrát bude muset Kate čelit vlastní rodině…

Stručný děj

Život v Atlantě se od základů změnil. Už to není takové město jako jsme znali – honosné domy a mrakodrapy nahradily jen ruiny, mezi kterými se ukrývají nadpřirozené potvory, které čekají, až magie probudí k životu a převezme vládu nad technologií. Kate Daniels jako pracovnice Řádu má povinnost řešit problémy s nadpřirozenými bytostmi a uklízet způsobilé škody. Jednou je povolána k hospodské rvačce, která se neobejde bez ztrát na životech. Až později zjistí, že mrtvola je nakažená agresivním virem a městu hrozí epidemie. Kate sice nákazu zničí, ale nemá ani páru, kdo by mohl být pachatelem, který je stále na svobodě. Kate nezbývá nic jiného, než původce nákazy najít a zničit, než nakazí celé město a nastane katastrofa epických rozměrů.

„Říkají ti muži často, že jsi okouzlující?“
„Ne, většinou mi řeknou, že mám tvrdé pěsti.“ No tak, pochop to.
„Každé ženě by se mělo říkat, že je atraktivní. Muži se dají svést tím, co vidí, ženy tím, co slyší. Říkal bych ti, že jsi přitažlivá, každou noc a každé ráno.“

Názory a dojmy

Série o Kate se stala jednou z mých nejoblíbenějších. Proto se vždycky těším na další díl a tenhle jsem četla podruhé. Dala jsem si re-reading, než se vrhnu do pátého dílu, abych si připomněla všechny souvislosti a konečně dopsala recenzi.

Kate pracuje pod dohledem Řádu rytířů jako „čistička“ svinčíku, který nadělají nadpřirozené bytosti. Ví, že její práce je důležitá, ale pracovat pod Tedem se jí moc nezamlouvá. To se Kate ani nedivím, protože Ted je hroznej člověk a abych řekla pravdu, vadil mi víc než hlavní záporák knihy.

Stále víc a víc si mě získává Andrea, které jsem zpočátku nedůvěřovala, ale tentokrát mě svým ostrovtipem dostávala do kolen, a myslím, že pro Kate je skvělá opora a je dobrá kamarádka. Doufám, že u nás vydají spin-off k sérii, který je právě o Andrea a Rafaelovi. Velké plus dávám autorce za to, že si čtenář užije Currana, na kterého si ze začátku musíme počkat, ale stojí to za to... Trochu mě mrzí, že se v knize skoro vůbec nevyskytoval Derek, kterého jsem si velmi oblíbila a bohužel, v knize se tentokrát pouze mihl, tuším, že jen dvakrát.

Ani v tomto díle nejsme ochuzeni o napětí, vtip a pořádnou akci. Hned od začátku knihy je čtenář vhozen do středu dění a může si lámat hlavu, kdo za tím vším stojí. Ani v jednu knihu ze série jsem neprohlédla a pořád jen slepě hádám, kdo by mohl být pachatelem, a Ilona mě vždy překvapí, ani teď tomu nebylo jinak. Ale i pro romantičtější duše se v knize něco najde, aspoň já byla nadmíru spokojená a přišla jsem si na své. Musím vyšvihnout konec, který byl více jak napínavý a kdybych si ještě kousala nehty jako dřív, měla bych je okousané do krve.

Snažím se vzpomenout na něco negativního a nic mě nenapadá, přestože si vždycky něco najdu. Nijak moc mě neoslovila obálka, nebo spíš ta modelka na ní je taková vyumělkovaná a nepůsobí vůbec přirozeně.

Otevřela očí a vytáhla knihu z opačného konce poličky. Na obalu se rozvaloval lev na skále. „Ty si čteš o lvech?“
„Průzkum,“ informovala jsem ji. „Jistý druh sebeobrany.“

Hodnocení

Já jsem si knihu sto procentně užila a s klidem můžu říct, že to zatím byla nejlepší kniha z celé série. Takže nikoho asi nepřekvapí, že dávám plný počet hvězdiček. Moc se těším, až si přečtu další díl, i když nevím, jestli by tenhle mohl překonat, ale nechám se překvapit.

„Musím jít. Mám to v popisu práce.“
„Není to boj, který můžeš vyhrát, Currane.“
„Nemůžu si vybírat jen bitvy, o kterých vím, že je vyhraju.“






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)