čtvrtek 5. listopadu 2015

Magie na vzestupu

Autor: Ilona Andrews
Originální název: Magic Rises
Ze série: Kate Daniels
Díl: šestý
Nakladatelství: Fantom print
Počet stran: 320

Oficiální anotace:
Kate a její druh Curran, Pán šelem, se potýkají se závažnou situací, z níž se svírá srdce. Ve Smečce se mnoho dětí kožoměnců nedožije dospělosti, protože nejsou schopné ovládnout svá vnitřní zvířata. Sice existuje lék, který jim v tom může pomoci, ale tajemství jeho výroby bedlivě střeží evropské smečky a v Atlantě je ho k dostání jen velmi málo. Kate nedokáže přihlížet, když trpí nevinní, ale hrozí, že řešení, jež se jim s Curranem naskytlo, může být ještě mnohem bolestivější. Evropští kožoměnci, kterým už se jednou podařilo nad Pánem šelem vyzrát, ho požádali, aby jako neutrální třetí strana zprostředkoval vyřešení jednoho sporu a zaplatí mu za to právě lékem. Kate a Curran vědí, že musejí nabídku přijmout – v sázce je přežití mladých lidí a budoucnost Smečky –, ale ani na minutu nepochybují, že míří přímo do pasti…

Kdo navštěvuje můj blog nějaký ten čas, tak už si asi všiml, že série Kate Daniels patří mezi moje nejoblíbenější knihy, asi bych ji postavila na první místo společně s Vampýrskou akademií. Nevím proč, ale dala jsem si docela na čas, než jsem přečetla tenhle díl. Ale musím říct, že čekání se vyplatilo, protože jsem knihu otevřela v pravý čas, kdy jsem si k ní mohla sednout (lehnout) a přečíst na jeden zátah, protože jsem jí prostě nemohla odložit!


Kate už nějaký ten pátek žije v Pevnosti, protože se stala družkou Currana, který má na starosti celou populaci kožoměnců. Po několika nepokojích se jí povedlo si tak nějak vydobýt od kožoměnců respekt. Ti ji zpočátku do smečky nechtěli přijmout, protože je člověk. A právě ve chvíli, kdy se jeví, že by se situace mohla uklidnit, se na scéně objeví další problémy. Juliina kamarádka prochází pubertou a jako všichni kožoměnci musí bojovat za to, aby se z ní nestal lupus. Jenže jak to vypadá, tak Maddie začala svůj boj prohrávat. Za normálních okolností by musela být zabita, protože by se z ní stala příšera, která by zabila všechno, co by se dostalo do její blízkosti. Ale naštěstí Curran dostane nabídku od evropských smeček, že mu poskytnou lék, který by dokázal zabránit tomu, aby se z kožoměnce stal lupus. Ovšem nic není zadarmo a tak Curran s Kate budou muset vyrazit do Evropy, aby stáli jako nezaujatí svědci při konfliktu mezi evropskými kožoměnci, který lehce může vypuknout ve válku. A za jejich služby jim bude vydán zázračný lék, jenže jak oba dva správně tuší, že to nebude žádná procházka růžovým sadem a že je dost možné, že celá situace v Evropě je jen past, do které je chtějí vlákat. 

Už ani pořádně nevím, co bych ke Kate měla psát, zdá se mi, že se pořád opakuji a zmiňuji to, co už bylo v recenzi na jiné díly zmíněno. Prostě to krátce shrnu: nebojácná, vtipná, oddaná a nebojí se komukoliv nakopat zadek. Navíc se mi líbí, jak jednotlivými díly prošla vývojem. Ze začátku nechtěla mít s nikým nic společného, nechtěla, aby ji na někom záleželo a teď? Má na starosti celou smečku a za každého cítí tak trochu zodpovědnost, stejně jako Curran, ale u něj to tak bylo od začátku.

Největší strach jsem měla z toho (a stále tak trochu mám), že když se dali Kate a Curran dohromady a tvoří pár, tak kniha sklouzne k srdíčkům, pusinkám, ocháním a acháním nad tím, jak je Curran dokonalý… prostě že se z toho stane další série, která začala tím, že všude teklo spoustu krve, ale jakmile se hlavní hrdinové zamilují, tak vyměknou a uchýlí se do ústraní, do svého doupěte lásky. Ale naštěstí se tomu tak nestalo. Dokonce se ti dva pořád kočkují a má to mezi nimi šťávu. Fakt si jejich scény užívám, i když jsem několikrát chtěla Currana pořádně praštit, protože by si to za jeho chování zasloužil, hajzl jeden!

Každopádně jsem si čtení užila od první stránky až do konce. Řekla bych, že tento díl je ještě lepší než ten předchozí. Od začátku až do konce je to plné napětí, vtipu, akce, boje… dokonce nechybí ani chvilky, které vás emočně vyždímají, já jich měla několik, myslím, že tři nebo čtyři a jednou mi tekly slzy (dobře, tak přiznávám, že jsem brečela). Jsem zvědavá na pokračování, opravdu se těším, až přijedu domu a knížku si v klidu přečtu. Přemýšlela jsem, jestli je něco, co bych mohla knížce vytknout, a fakt mě nic nenapadá. Mně se strašně moc líbila, byla to bomba! Jo teď jsem si vzpomněla, že přeci jen něco bych vytkla, ale za to série nemůže – v knížce bylo docela dost chyb, chyběly uvozovky, byly tam překlepy, což zas tak tolik nevadí (jsme přeci jen lidi), ale tady jich bylo na můj vkus dost a ve čtení mě rušily.

Takže bych na závěr chtěla říct, že jestli je tu někdo, kdo ještě sérii Kate Daniels nečetl, tak ať to rychle napraví – neví, o co přichází. 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář. :)