neděle 27. prosince 2015

Rudá jako rubín

Autor: Kerstin Gier
Originální název: Rubinrot. Liebe geht durch alle Zeiten
Ze série: Drahokamy
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 336

Oficiální anotace:
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem. 

Kerstin Gierová nechává ožít ten nejkrásnější pocit na světě!

Příběh vás potěší, budete se smát a budete s hrdiny soucítit. Láska Gideona a Gwendolyn překračuje všechny hranice času!

Na knihu jsem poprvé narazila asi před třemi lety (?), když Drahokamy začaly u nás vycházet. Už od začátku jsem věděla, že tyhle knížky musím mít doma, už jen kvůli nádherným obálkám, které mají. No ale jak to chodí, tak se objevily jiné knížky, které jsem potřebovala musela mít víc… až do letošních Vánoc, kdy mi je pořídil Ježíšek. Včera jsem první díl přečetla na jeden zátah a jsem fakt ráda, že jsem si knihy pořídila, protože už po prvním díle můžu říct, že se tahle série zařadí mezi mé nejoblíbenější. Sice si říkám, že jsem mohla mít sérii dávno doma, ale na druhou stranu lepší pozdějš než nikdy.

Hlavní hrdinka Gwendolyn na mě udělal dojem už od začátku. Byla to sice trochu puberťačka (aspoň v některých věcech), ale přeci jen je to šestnáctiletá holka, takže jí to mileráda odpustím. Nejvíce se mi líbilo, jak si nenechala jen tak nic líbit a uměla se ozvat, když se jí něco nelíbilo. Dokonce, ani když se zakoukala do svého cestovatelského parťáka Gideona, tak se od něj nenechala jen tak komandovat a slepě nehltala každé jeho slovo. Také bych ráda zmínila Gwendolyninu nejlepší kamarádku Leslie, ta mi připadala správně praštěná a hodně jsem si ji oblíbila. Docela bych si dokázala představit, že bych kolem sebe měla takovou kamarádku, asi bych se nenudila a doufám, že se objeví i v dalších dílech.

Jako v každém pořádném zamilovaném příběhu musí být mužský protějšek. Jak už jsem se zmínila, tak Gwendolynin cestovatelským parťákem byl Gideon, který na začátku byl trochu protivný, ale i tak jsem si oblíbila. Spolu s Gwendolyn tvořili dobrý tým, úplně jsem se rozplývala, když jsem četla scénu, kde byli spolu. A v závěru? To jsem se skoro rozpustila. Avšak když se nad tím vším zpětně zamyslím, tak se Gideon v příběhu až tak moc neobjevoval (škoda) a přes to na mě stihl udělat dojem. No každopádně počítám s tím, že si ho v dalších dílech užiji do sytosti, což mi vůbec nevadí.

Když jsem knihu začala číst, tak jsem očekávala úplně jiný průběh příběhu. Myslela jsem si, že se hlavní hrdinka dostane do minulosti, kde se zasekne a nebude se umět dostat zpátky, takže se bude muset učit, jak se správně chovat atd. Ale dočkala jsem se úplně něčeho jiného, ale nebyla jsem zklamaná. Asi sama bych to takhle hezky nevymyslela a řekla bych, že autorka měla daleko lepší nápad, než byla moje představa. Navíc velmi dobře píše, knížka se čte jedna báseň, o tom taky svědčí to, že jsem ji přečetla na jeden zátah a asi se hned pustím do druhého dílu, protože se nemůžu dočkat, co se bude dít dál.

Navíc bych ještě jednou chtěla pochválit obálku, která je moc krásná. Musím se přiznat, že netuším, jestli jí vyrobilo samo nakladatelství CooBoo nebo je převzata z originálu, ale tak či onak odvedli grafici skvělou práci!

Za mě můžu s čistým svědomím dát knížce čtyři a půl hvězdiček, protože jsem si četbu opravdu užila. Možná bych malinko vytkla, že v příběhu nebylo moc skoků do minulosti (proto ta hvězdička dolů), ale chápu, že si autorka musela připravit půdu pro další díly. A i přestože jsme se moc do minulosti nedostali, tak jsem se nenudila. Proto bych každému, kdo Drahokamy ještě nečetl, chtěla říct, že by to měl co nejdříve napravit. :)




1 komentář:

  1. Tinted Iron Man 2 - Titanium Axe - The Pit of Sparta
    Titanium titanium carabiners Axe rocket league titanium white was created suppliers of metal by Iron used ford fusion titanium Man for Sega's Mega Drive titanium quartz crystal in 1993. The two team worked for Sega's Genesis-only

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář. :)