neděle 14. prosince 2014

Pekáč buchet

Autor: Kateřina Petrusová
Originální název: Pekáč buchet
Ze série: samostatná kniha
Díl: ---
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 160

Oficiální anotace:
ONA
Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.

ON
Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.

Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem a že láska hory přenáší.

Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.



Máme tu žhavou novinku od české spisovatelky Kateřiny Petrusové, která si v české knižní sféře s každou novou knihou získává další a další příznivce. Sama jsem o Katce slyšela hned po vydání její první knihy, kterou jsem si okamžitě přečetla, a podlehla kouzlu této autorky, jejíž knihy stojí opravdu za to.

Hlavní hrdinka Klára pracuje jako redaktora v jednom časopisu a má na starosti rubriku o vaření. Takže není překvapením, že miluje jídlo. Miluje ho tak moc, že se sama nazývá gastrosexuálkou a většina jejích myšlenek se točí kolem jídla. Tedy aspoň do té doby, než shodou okolností musí zaskočit za svou kolegyni Míšu, která má dohodnutý rozhovor s jedním adrenalinovým sportovcem Matoušem Kopřivou, protože byla odvezena do nemocnice. A jak už to tak bývá, Klára a Matouš (po prvotních trapasech) najdou v sobě zalíbení a tak se pokusí spojit jejich na první pohled nespojitelné světy…

Už podle jmen hlavních hrdinů je jasné, že se děj knihy odehrává u nás v Čechách. Musím říct, že je to příjemná změna číst o známých místech a kultuře, kterou si dovedu snadněji představit. Navíc česká nátura postav se nezapře a tak mi byli hrdinové sympatičtější a tak nějak bližší. Kláru jsem si oblíbila od první stránky (stejně jako ostatní Kateřininy hrdinky), zamilovala jsem si její smysl pro humor a lásku k jídlu, i když jsem kolikrát z ní dostala hlad a strašlivý chutě. Rozhodně by mi nevadilo, kdybych takovou měla kuchařku doma (snad si to moje mamka nepřečte :D). I Matouše jsem si zamilovala od první stránky. Mám slabost pro chlapy se smyslem pro humor, a když nad tím přemýšlím, nevím, koho bych chtěla doma víc – jestli kuchařku Kláru nebo vtipného a namakaného Matouše. I ostatní postavy stojí za zmínku, třeba bláznivá Klářina kamarádka Míša nebo Miloň (né, opravdu jsem se nepřeklikla), o kterých bych uvítala nějaké to pokračování.

Ale nejvíce na knize je kouzelný vztah Kláry a Matouše. Ze začátku se škádlí a Klára je přesvědčená, že ho nesnáší. Ano, zní to jako klišé, protože takhle začíná milion knižních vztahů, ale věřte mi, že v tomto podání je něco jiného. Nechybí lehkost, přirozenost a humor. I moje mamka se u knihy několikrát klátila smíchy.

Dalším plusem je obálka knihy. Musím přiznat, že ze začátku, když jsem ji viděla na počítači, se mi moc nelíbila, ale časem jsem ji přišla na chuť. A na živo? To vypadá báječně. Je neuvěřitelné, jak je všechno z jídla a působí tak vesele. No, a jestli jste při pohledu na obálku nedostali na něco chuť, tak při začátku kapitoly ji určitě dostanete – u každé kapitoly je totiž recept na nějakou dobrůtku. Což jsem opravdu ocenila a určitě nějaký vyzkouším.

Asi po přečtení téhle recenze je vám jasné, jak moc se mi kniha líbila, i když je něco co bych ji vytkla – a to konec. Přišel mi trochu uspěchaný, klidně bych snesla o nějakých třicet stránek navíc. A za kvůli tomu seberu knize půl hvězdičky, ale i tak je to skvělá knížka, asi nejzábavnější, jakou za tenhle rok četla! 





  • Na závěr bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!
  • Zdroj obrázků: weheartit

4 komentáře:

  1. Krásná recenze. Tuto knihu si hodlám přečíst po novém roce a doufám že se mi bude hodně líbit. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu a knihu si určitě přečti a pak napiš, jak se ti líbila. :))

      Vymazat
  2. Napsala jsi pěknou recenzi. Pekáč buchet bych si ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezká recenze, na knihu se už chvíli chystám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář. :)